کیک و شیرینی, نوشته های آموزشی

شيرينی های فرانسوی

در اين يادداشت قصد داريم در خصوص شيرينی های فرانسوی مطالبی را بيان كنيم و شما را با معروف ترين و خوشمزه ترين شيرينی های فرانسوی آشنا كنيم. برخی از شيرينی های فرانسوی شهرت جهانی دارند مثل شيرينی ناپلئونی، كروسان و ماكارون كه اين شيرينی ها در ايران هم بسيار پرطرفدار هستند. جالب است بدانيد كشور فرانسه صرفا با جاذبه های گردشگری همچون برج ايفل و موزه لوور شناخته نمی شود بلكه شيرينی های اين كشور هم شهرت جهانی دارند و از جمله جاذبه های گردشگری اين كشور محسوب می شوند.

ماكارون

شيرينی ماكارون

شيرينی ماكارون

ماكارون شيرينی است كه خاستگاه اصلی آن كشور ايتاليا است و از سال 1500 ميلادی به بعد در فرانسه رواج پيدا كرد و به مرور زمان به يكی از محبوب ترين شيرينی های اين كشور تبديل شد. ماكارون كه در سرتاسر دنيا شناخته شده است و دارای محبوبيت بسيار بالايی است. اين شيرينی در فرانسه دارای طعم های بسيار مختلفی است كه از جمله اين طعم ها می توان به قهوه، كاپوچينو، توت فرنگی و… اشاره كرد. طعم سنتی يا به نوعی طعم اصلی اين شيرينی محبوب طعم شكلاتی و طعم تمشک كوهی است.

كروسان

كروسان كه اصالتا شيرينی اتريشی است از سال 1770 ميلادی به بعد وارد كشور فرانسه شد. اين شيرينی كه چندسالی است در ايران هم رواج پيدا كرده دارای طعم بی نظير و خوش مزه ای است و برای صرف در صبحانه و يا به عنوان يک ميان وعده گزينه بسيار ايده آلی به شمار می رود. كروسان بيشتر به عنوان نان كروسان شناخته می شود اما در هر حال به عنوان يكی از شيرينی های كشور فرانسه مطرح است.

كنله

كنله يک شيرينی در ابعاد كوچک است و اصالت آن به شهر بوردو فرانسه باز می گردد. قسمت رويی اين شيرينی كمی سفت و دارای طعم كاراملی است اما قسمت مركزی اين شيرينی نرم دارای طعم وانيلی است. از اين شيرينی بيشتر به عنوان يك دسر استفاده می شود و همراه با نوشينی های از جمله قهوه و چای صرف می شود.

اكلر

پيدايش يا به نوعی طراحی اين شيرينی به قرن 19 ميلادی بازمی گردد و خاستگاه اصلی اين شيرينی فرانسه است. اين شيرينی دارای انواع مختلفی است و به قدی اين شيرينی خوشمزه است كه اگر يكبار آن را امتحان كنيد به احتمال زياد در صدر ليست شيرينی های محبوب شما قرار می گيرد. اين شيرينی در فرانسه دارای محبوبيت بسيار بالايی است و از جمله شيرينی هايی است كه در اولويت خريد فرانسوی ها قرار دارد.

ناپلئونی

شيرينی ناپلئونی با نام اصلی mill-feuille به معنی هزارلا و يا هزار برگ از جمله معروف ترين شيرينی های فرانسوی است كه شهرت جهانی دارد. اين شيرينی در ايران و در بسياری از كشورهای دنيا جزء شيرينی های محبوب و پرفروش به حساب می آيد كه علت اين امر طعم بی نظير آن است.

تارت تاتن

تارت تان در سال 1880 در فرانسه رواج يافت اما امروزه بيشتر كشورها تارت تاتن مخصوص به خود را دارند. اما در هر صورت همان طور كه گفته شد خاستگاه اصلی اين شيرينی شهر فرانسه است كه در پخت مدل فرانسوی از سيب و يا گلابی استفاده می شود. اين شيرينی را نيز بايد جزء شيرينی های محبوب و البته خوشمزه فرانسه به حساب آورد.

مدلن

مدلن هم از جمله شيرينی های فرانسوی است كه ابعاد كوچكی دارد و به لحاظ ظاهری هم شبيه به صدف است. اين شيرينی از جمله شيرينی های پرطرفدار فرانسوی است كه در قنادی های سرتاسر فرانسه به چشم می خورد. به لحاظ طعم هم بايد گفت كه اين شيرينی بسيار خوشمزه و محبوب در بين فرانسوی هاست.

كرم بروله

فرانسوی ها، بريتانيايی ها و البته اسپانيايی ها هر كدام روش مخصوص به خود را در پخت و تهيه اين شيرينی دارند اما با توجه به اينكه اين شيرينی در فرانسه بسيار شناخته شده تر و رايج تر است لذا نوع فرانسوی آن از شهرت و محبوبيت بيشتری برخوردار است. اين شيرينی نيز از جمله شيرينی های محبوب و خوش طعم فرانسوی ها به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *