دستور پخت, نوشته های آموزشی

شیرینی تر میوه ای در خیابان دولت

شیرینی تر میوه ای در خیابان دولت

شیرینی تر یکی از محبوب ترین شیرینی هایی است که علاقمندان زیادی دارد. لذت خوردن انواع شیرینی تر همراه با یک نوشیدنی داغ یا سرد در عصرانه یا مهمانی ها بستگی به مواد اولیه و کیفیت پخت آن دارد. در این مقاله قصد داریم یکی از روش های تهیه شیرینی تر در منزل را خدمتتان شرح دهیم. از آنجا که شیرینی های تر، خامه‌ی زیادی دارند و به الطبع پر کالری هستن، با این دستور می توانید خودتان در منزل شیرینی تر میوه ای تهیه کنید و میزان خامه را به اندازه مورد نظر خود استفاده کنید. در پایان اگر ساکن تهران هستید و می خواهید بدون صرف وقت و دردسر، سفارش شیرینی تر دهید، ما شیرینی فروشی معتبر و محبوبی را به شما معرفی خواهیم کرد. به خصوص اگر به دنبال شیرینی تر میوه ای در خیابان دولت هستید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

شیرینی تر میوه ای

یکی از انواع شیرینی های تر، شیرینی تر تخته ای است که به راحتی می توانید در منزل آن را تهیه کنید. به این شکل که به صورت نازک پخته می شود و دو لایه روی هم قرار می گیرند و ما بین آن ها خامه فرم گرفته قرار داده می شود. برای تزئین روی شیرینی هم از برش های میوه استفاده می شود.

مواد اولیه شیرینی تر 

آرد سفید: 75 گرم

شکر: 80 گرم

تخم مرغ: 3 عدد درشت

روغن مایع: 1 قاشق غذاخوری

عسل: 1 قاشق غذاخوری

وانیل: نوک قاشق چایخوری

خامه قنادی: به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی تر 

ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ را جدا می کنیم و در دو ظرف جداگانه می ریزیم. شکر را به سفیده اضافه کرده و با دور تند همزن هم می زنیم تا کاملا سفید شود و پف کند. باید در حدی هم بزنیم که وقتی ظرف را بر می گردانیم از ظرف سر نخورد. سپس یک زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و ده ثانیه هم می‌زنیم. بعد زرده دوم و باز ده ثانیه دیگر و در نهایت زرده سوم را هم می ریزیم و ده ثانیه هم می زنیم. در این مرحله وانیل را اضافه می کنیم. بعد روغن مایع و عسل را می ریزیم و کمی هم می زنیم. آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کرده و به طور تدریجی به موادمان اضافه می‌نماییم. با لیسک هم زده تا مواد با هم کاملا مخلوط و یکدست شوند.

آماده سازی فر و قالب

 ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن و گرم می کنیم. یک قالب مستطیلی با اندازه 35 در 35 با ارتفاع کم را انتخاب می‌نماییم. کف قالب را کاغذ روغنی می اندازیم. با قلم مو کاغذ را کمی چرب می کنیم و مواد را کف قالب می ریزیم. وقتی فر داغ شد، قالب را درون فر قرار می دهیم و به مدت چند دقیقه می گذاریم تا در همان دما بپزد. سپس باید گریل فر را روشن کنیم تا روی آن هم پخته و طلایی شود. دقت کنید چون ارتفاع قالب کم هست. باید مراقب باشید تا کیک نسوزد و به موقع آن را خاموش و از فر خارج کنید. قالب کیک را کنار می گذاریم تا خنک شود و از حرارت بیفتد.

آماده سازی شیرینی با خامه

خامه قنادی را در یک ظرف گود ریخته و با همزن می زنیم تا فرم بگیرد و رد پره های همزن روی آن بماند. حالا باید کیک را از قالب خارج کنیم. آن را از وسط نصف می کنیم تا دو لایه داشته باشیم. مقداری از خامه فرم گرفته را روی لایه اول کیک می مالیم. سپس نصف دیگر کیک را روی خامه قرار می دهیم. بقیه خامه را هم روی لایه دوم کیک می مالیم و با پالت آن را صاف و یکدست می کنیم. آن را درون یخچال قرار می دهیم. بعد از دو ساعت خارج کرده و در اندازه های دلخواه برش می دهیم. در پایان روی شیرینی ها را با تکه های میوه و شکلات رنده شده تزئین می کنیم.

سفارش شیرینی تر میوه ای از قنادی

شاید درست کردن کیک و شیرینی های تر وقت گیر باشد و شما بخواهید کیک و شیرینی با همان کیفیت سالم خانگی را از قنادی ها تهیه کنید. یافتن شیرینی فروشی که این کیفیت را به شما ارائه بدهد کار آسانی نیست. اما کافیست یک بار خرید شیرینی تر میوه ای و سایر کیک و شیرینی ها را از شیرینی سرای لندو تجربه کنید تا خیالتان از بابت سفارشات همیشگی کیک و شیرینی راحت باشد. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *