کیک و شیرینی, نوشته های آموزشی

سفارش کیک فوندانت در خیابان دولت

سفارش کیک فوندانت در خیابان دولت

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام سفارش کیک در شرینی فروشی بین کیک های مختلف مردد شوید. کیک ها صرف نظر از رنگ و شکل و طعم، در تزئینات و روکش هم تفاوت هایی با هم دارند. در گذشته همه کیک ها روکش خامه ای داشتند. اما چند سالی است که کیک هایی با روکش فوندانت هم جای خود را در شیرینی فروشی ها به خوبی باز کرده است. فوندانت به یکی از رایج ترین مواد و روشی جهت دکور کیک و شیرینی تبدیل شده است. اگر به دنبال سفارش کیک فوندانت در خیابان دولت هستید در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید.

کیک خامه ای یا فوندانت؟

کیک های فوندانت ظاهر زیباتر و یکدست تری دارند. به هر شکلی که بخواهید می توانید آن را در بیارید. کیک های خامه ای برای طراحی و تزئینات محدودیت بیشتری دارند. اما این کیک ها طعم طبیعی تر و مقبول تری نسبت به کیک های فوندانت دارند. در کل هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

کیک فوندانت

کیک فوندانت

فوندانت چیست؟

وقتی صحبت از کیک فوندانت می شود اول باید بدانیم فوندانت دقیقا چیست؟ و باید چه انتظاری از این ماده و کیک فوندانت داشته باشیم. فوندانت یک ماده ترکیب شده خوراکی است که از آب، قند، ژلاتین و گلیسرول با نسبت های مشخص ساخته شده است. این ترکیب به شکل یک خمیر نرم و لطیف سفید در می آید که برای روکش، شکل دهی و ساخت مجسمه های تزئینی خوراکی روی کیک ها و شیرینی ها استفاده می شود. خمیر فوندانت بسیار انعطاف پذیر است و می توان آن را ورز داده و شکل های مختلفی به آن بخشید. از آن جا که این خمیر به رنگ سفید است و طعم خاصی ندارد به آن رنگ خوراکی و طعم دهنده های مختلف هم اضافه می کنند.

از کجا فوندانت را تهیه می کنند؟

فوندانت های ایرانی و خارجی آماده ی مصرف به صورت بسته بندی شده، در فروشگاه های لوازم قنادی به فروش می رسند. البته این خمیر را به صورت خانگی هم می‌توان تهیه کرد. اما باید حتما یک روز قبل خمیر را آماده کنید و در ظرف در بسته نگهداری کرده تا خمیر جا بیفتد و راحت بتوان از آن استفاده کرد. به همین دلیل توصیه می شود در صورت نداشتن وقت کافی برای پخت و تزئین کیک فوندانت از نوع بسته بندی کارخانه ای استفاده کنید.

انواع فوندانت

فوندانت ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد: فوندانت مایع، فوندانت خمیری، فوندانت مجسمه سازی

 مایع: این فوندانت حالت کرمی و رقیق دارد و برای پر کردن داخل کیک و شیرینی یا پوشش دادن کیک و شیرینی و یا حتی آب نبات استفاده می شود.

 خمیری: در واقع همان آیسینگ فوندانت است. به طور کلی هر وقت از فوندانت صحبت می شود منظور همین نوع است که از این نوع خمیری برای تزئین کیک تولد و عروسی استفاده می گردد.

 مجسمه سازی: این فوندانت هم به لحاظ ترکیبات شبیه فوندانت خمیری است اما بافت و قوام سفت تری دارد. از این فوندانت برای ساخت گل یا مجسمه های تزئینی رو کیک استفاده می شود.

ارزش غذایی

پایه اصلی مواد فوندانت قند و شکر است. به همین دلیل یک منبع تامین انرژی است. در هر 100 گرم، 373 کالری دارد. اما خواص و ارزش غذایی دیگری ندارد.

مزایای فوندانت

مهم ترین مزیت و اصلی ترین دلیل محبوبیت فوندانت، قابلیت شکل دهی بالا و جذب رنگ خوب آن است. یک قناد هنرمند و خلاق هر طرحی که مد نظر شما باشد می تواند با خمیر فوندانت درست کند و کیک مورد نظرتان را بسازد. مزیت دیگر فوندانت ماندگاری طولانی آن است که به دلیل اشباع بالای قند، به آسانی فاسد نخواهد شد. نکته بعدی پایداری و مقاوت فوندانت نسبت به روکش های خامه ای و شکلاتی و… است. در این نوع پوشش تا حدی خیالتان از بابت اینکه رد انگشت یا فشار جزئی روی کیک فوندانت باعث آسیب به کیک شود راحت است.

کلام آخر

در این مقاله با خمیر فوندانت، ویژگی ها و مزایای استفاده از روکش فوندانت هنگام سفارش کیک آشنا شدیم. اگر در جستجوی یک قناد ماهر و قنادی معتبر برای این نوع کیک هستید، شیرینی سرای لندو پذیرای هر گونه سفارش کیک فوندانت در خیابان دولت و محدوده های اطراف با بهترین مواد اولیه و کیفیت بالا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *