عمومی

دونات‌های عجیب‌وغریب سراسر دنیا

دونات‌های عجیب‌وغریبی در سراسر دنیا هستند که با ترکیبات بسیار خاص و مواد اولیه کمیاب تهیه می‌شوند. یکی از علت‌های جذابیت تست این نوع دونات‌ها در این است که مواد اولیه آن‌ها کمیاب است و یا برای تهیه آن باید روش منحصربه‌فردی را انجام داد. ازاین‌رو در این مقاله بر آن شدیم تا به معرفی برخی از این دونات‌های مشهور بپردازیم و شمارا با آن‌ها آشنا کنیم.

البته شایان به ذکر است که بعضی از این شیرینی‌ها شهرت جهانی دارند و همه افراد هم به این شیرینی‌ها علاقه‌مند هستند.

دونات‌ها

یکی از این شیرینی‌های بسیار خوشمزه و جالب دونات است که طرف‌داران زیادی دارد. این محصول جذاب و بسیار خوشمزه هستند و طعم‌های متفاوتی دارد. این شیرینی خوشمزه در بسیاری از کشورهای دنیا فروخته می‌شود دونات‌ها در واقع از جمله خوراکی‌ها و شیرینی‌هایی است که سن‌وسال نمی‌شناسد و تقریباً تمامی اقشار جامعه به آن علاقه دارند. یک شیرینی نه‌چندان شیرین که می‌توان با چای، قهوه یا شیر میل کرد و از طعمش لذت برد.

عجیب‌ترین دونات‌های سراسر جهان

در ادامه این مطلب خالی‌ازلطف نیست که با دونات‌های عجیب‌وغریب سراسر دنیا آشنا شوید. این دونات‌ها به شرح زیر هستند:

  • دونات سوشی

این دونات یکی از جالب‌ترین دونات‌های فروشگاه Project Poke در شهر کالیفرنیا است که در واقع یک شیرینی نیست و مواد تشکیل‌دهنده آن را ترب، خیار، ماهی و به‌طورکلی مواد سوشی تشکیل می‌دهد.

  • دیوار دونات

یک فردی به نام  انی لی که در قسمت تدارکات عروسی مشغول به کار بود این ایده را ارائه داد. در واقع انی لی باتوجه‌به این که زوج‌های جوان همواره دوست دارند در مراسم عروسی خود کارهای متفاوتی انجام دهند، ایده ساخت دیوار دونات را به زوج‌های جوان پیشنهاد داد. در واقع دونات‌ها و خوراک ها را به شکلی جذاب روی دیوار قرار می‌دهند به‌طوری‌که علاوه بر زیبایی ظاهری بسیار هوس‌انگیز به نظر می‌رسد.

  • دونات بوفالو کرانچ

در سال ۲۰۱۴ در یک فروشگاه زنجیره‌ای دونات کانادایی موسوم به تیم هورتونز، تصمیم می‌گیرد که در محصولات خود تنوع ایجاد کند و گزینه‌ای جدید را به منو محصولات خود اضافه کند. ازاین‌رو وارد عرصه فست‌فودها شده و دوناتی را  خمیری که در سس بوفالو خوابانده شده و چیپس  روی آن عرضه می‌کند. هرچند این خوراکی بسیار مضر است و در واقع به آن بمب خوراکی ناسالم می‌گویند اما طرف‌داران خود را دارد.

  • دونات پوکمون

در سال‌های گذشته یک بازی به اسم پوکمون گو بسیار سروصدا کرد. قنادان بسیاری با ایده گرفتن از این بازی دونات‌هایی را با طرح پوکمون گو عرضه کردند که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت. برای اولین‌بار یک کافه‌ای در بریسبن دونات‌ها را مملو از نوتلا کرد و با ظاهر پوکمون عرضه کرد. پس از آن فروشگاه زنجیره‌ای دونات تایم در آمریکا این دونات ها را با مغز هلو و توت‌فرنگی ارائه داد.

  • دونات  عجیب و غریب Inception

 یکی دیگر از دونات های عجیب و غریب سراسر دنیا، دونات جالب مادر و چند دونات کوچک است.این دونات در واقع متشکل از یک دونات مادر و چند دونات کوچک‌تر است که در فروشگاهی به نام حلزون دارچینی با قیمت ۷ دلار به فروش می‌رسد. نکته جالب در فروش این دونات‌ها این است که ساعت‌فروش آن از ساعت ۱۱ صبح شروع می‌شود و تا زمانی که به پایان برسد ادامه دارد.

  • دسته‌گل جالب دونات

تهیه دسته‌گل دونات برای کسانی که عاشق دونات هستند می‌تواند یک هدیه بسیار ارزنده باشد. در شهر نیویورک در فروشگاهی به نام دونات پلنت برای اولین‌بار دسته‌گل دونات که متشکل از انواع دونات‌های متفاوت است ارائه شد.

  • دونات  عجیب کدوحلوایی

از دیگر دونات‌های عجیب‌وغریب سراسر دنیا  و یکی از سالم‌ترین و مقوی‌ترین دونات‌های عرضه شده در جهان بدون شک دونات کدوحلوایی است. نکته جالب در فروش این دونات این است که کشور امریکا برای بازاریابی فروش آن ۴۵ هزار دلار هزینه کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله به همراه تیم شیرینی سرای لندو به‌اختصار با شیرینی دونات آشنا شدید و در ادامه با دونات‌های عجیب‌وغریب سراسر دنیا آشنا شدید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *