دستور پخت, نوشته های آموزشی

طرز تهیه کیک هویج

یکی از پر طرف‌دارترین کیک‌های دنیا، بی‌شک کیک هویج است که با ترکیب دارچین، گردو کشمش می‌تواند در ایجاد یک طعم به‌یادماندنی مؤثر باشد. بیشتر افراد این کیک جذاب را با پنیر خامه‌ای تزیین می‌کنند و بسیاری نیز آن را بدون خامه برای وعده صبحانه و عصرانه میل می‌کنند. لذت خوردن یک کیک خوشمزه در روزهای سرد زمستانی به همراه یک نوشیدنی گرم می‌تواند یکی از لذت‌های فصل پاییز و زمستان باشد. ازاین‌رو در ادامه این مطلب بر آن شدیم تا طرز تهیه کیک هویج خوشمزه را به طور کامل قرار دهیم تا به‌راحتی بتوانید در منزل آن را درست کرده و نوش جان کنید. در ادامه همراه تیم قنادی لندو باشید.

 

طرز تهیه کیک هویج

کیک هویج همان‌طور که گفتیم یکی از محبوب‌ترین کیک‌های دنیا است که با ترکیب موادی چون دارچین و جوز هندی یک ترکیب بی‌نظیر می‌شود. در ادامه ابتدا مواد اولیه این کیک خوشمزه را برای شما شرح می‌دهیم و سپس طرز تهیه کیک هویج را به طور کامل خواهیم گفت:

  • مواد اولیه برای تهیه کیک هویج

شکر: ۲/۱ پیمانه

تخم‌مرغ: دو عدد به دمای محیط رسیده

وانیل: ۲/۱ قاشق‌چای‌خوری

روغن مایع: ۲/۱ پیمانه

آرد: یک پیمانه و ۲/۱

به کینگ پودر: دو قاشق غذاخوری

نمک: ۲/۱ قاشق‌چای‌خوری

هویج رنده شده: یک و نیم پیمانه

گردو و کشمش: ۲/۱ پیمانه از هرکدام

دارچین: دو قاشق چایخوری

هل: ۴/۱ قاشق‌چای‌خوری

  • مواد لازم برای خامه کیک

پنیر خامه‌ای: ۱۲۰ گرم

خامه فرم گرفته شده: یک و نیم پیمانه

پودر قند: ۴/۱ پیمانه

وانیل: ۲/۱ قاشق چایخوری

  • طرز تهیه کیک هویج

برای تهیه کیک هویج بسیار خوشمزه مراحل زیر را به طور کامل انجام دهید:

  1. در مرحله اول ابتدا تخم‌مرغ، شکر و وانیل را به‌وسیله همزن برقی با یکدیگر مخلوط کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که رنگ تخم‌مرغ روشن و کرمی شود.
  2. در مرحله دوم روغن را به تخم‌مرغ به‌صورت آرام و در چند مرحله اضافه کنید. سپس در یک ظرف جداگانه آرد، به کینگ پودر و نمک را با یکدیگر مخلوط و الک کنید. سپس مواد آردی را به مواد مایع تخم‌مرغ اضافه کرده و به‌وسیله یک لیسک با یکدیگر مخلوط کنید.
  3. در مرحله سوم زمان آن رسیده تا هل، دارچین و هویج رنده شده را به مواد اضافه کنید. کشمش و گردو را در مقداری آرد بغلتانید و سپس به مواد مایع اضافه کنید. در واقع با این کار کشمش و گردو هرگز ته‌نشین نخواهد شد.
  4. در مرحله چهارم مواد را درون یک قالب مناسب که کف آن را کاغذ روغنی گذاشته‌اید بریزید. فر را از ده دقیقه قبل‌تر گرم کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار داده و قالب مواد کیک را درون فر به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید. سپس کیک را بیرون آورده و اجازه دهید کاملاً خنک شود.
  5. در مرحله پنجم باید برای درست‌کردن خامه روی کیک اقدام کنید. برای این منظور پنیر خامه‌ای نرم شده را با پودر قند و وانیل مخلوط کرده و با هم زن برقی هم بزنید. سپس خامه فرم گرفته شده را به آن اضافه و مجدد هم بزنید. بعد از یکدست شدن مواد، سطح کیک را با خامه پوشش دهید. نوش جان!

کیک هویج با شکر قهوه‌ای

می‌توانید به‌جای شکر معمولی از شکر قهوه‌ای برای پخت کیک هویج بهره ببرید؛ اما حتماً به این نکته توجه داشته باشید که شکر قوه‌ای مقداری رطوبت دارد و باعث نرم شدن بافت کیک می‌شود و به علت رنگ تیره‌ای که دارد ظاهر کیک مقداری تیره خواهد شد.

نکات طرز تهیه کیک هویج

  • گردو و کشمش به‌صورت اختیاری است و می‌توانید این دو مورد را حذف کنید.
  • حتماً آرد را به‌صورت دقیق اندازه‌گیری کنید. چرا که یکی از مهم‌ترین علت‌های خراب‌شدن کیک، اضافه بودن بیش از حد آرد به نسبت دیگر مواد کیک است.
  • کیک را می‌توانید در قالب‌های مافین و ابعاد و اندازه‌های مختلفی تهیه کنید.
  • اگر خامه روی کیک شل شد، باید مقدار بیشتری پودر قند به آن اضافه کنید و خامه را به مدت نیم ساعت درون یخچال بگذارید.
  • کیک هویج با خامه را می‌توان به مدت ۳ روز در یخچال نگهداری کرد.
  • می‌توانید برای داخل کیک از تکه‌های شکلات نیز استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *