کیک و شیرینی, نوشته های آموزشی

شيرينی مناسب عيد

عيد نوروز از جمله اعياد بسيار مهم برای ايرانی هاست كه دارای آداب و سنت های خاص خود است. در اين عيد خوراكی هايی از جمله آجيل، ميوه و شيرينی از اهميت بالايی برخوردار است كه البته بنا به شرايط اقتصادی و همچنين اپيدمی كرونا است چند سالی است كه عيد نوروز رنگ و لعاب سال های گذشته را ندارد در هر حال اميدوارم در عيد پيش رو جامعه با مشكلات كمتری مواجه باشد و دوباره شاهد شور و نشاط گذشته باشيم. با توجه به اينكه نزديك به روزهای سال نو هستيم در اين يادداشت قصد داريم به موضوع شيرينی مناسب عيد بپردازيم و معيارهای لازم جهت انتخاب شيرينی را مشخص كنيم.

شيرينی مناسب عيد

ماندگاری : اولين نكته ای كه در انتخاب شيرينی مناسب عيد بايد در نظر داشته باشيد مسئله ماندگاری است. سعی كنيد شيرينی هايی را انتخاب كنيد كه از ماندگاری بالايی برخوردار هستند و اگر مدت نسبتا طولانی مصرف نشوند همچنان تازگی خود را حفظ كنند.

كالری : موضوع ديگری كه بايد در انتخاب شيرينی برای سال نو در نظر گرفت كالری است. بعضی شيرينی ها از كالری بسيار بالايی برخوردار هستند و خوردن حتی يكی از آنها باعث ايجاد احساس سيری در فرد می شود به همين جهت اين دست از شيرينی ها جندان مناسب عيد نيستند و بهتر است  از شيرينی هايی استفاده كرد كه كالری بالايی ندارند.

ارزش اقتصادی : نكته ديگری كه در خريد شيرينی حتما بايد در نظر بگيريد بودجه و هزينه ای است كه قادر به پرداخت آن هستيد. شيرينی ها دارای تنوع بالايی هستند به همين جهت شرايط اقتصادی متفاوتی هم دارند. بايد با بررسی درست شيرينی را انتخاب كرد كه با شرايط اقتصادی شما همخوانی داشته باشد.

شكيل بودن : ويژگی ديگری كه بهتر است در مورد شيرينی مناسب عيد در نظر بگيريد شكيل بودن و زيبايی شيرينی است. مسلما هر شيرينی با هر شرايط ظاهری مناسب عيد نيست و بهتر از شيرينی هايی استفاده كنيد كه مناسب سفره هفت سين باشند. سعی كنيد شيرينی هايی را انتخاب كنيد كه دارای طرح و اندازه مناسب باشند. معمولا شيرينی های كه به لحاظ ابعادی كوچک هستند تناسب بيشتری با عيد و سفره هفت سين دارند. علاوه بر اين ابعاد كوچک و كم وزن بودن شيرينی باعث می شود تا با پرداخت مبلغ كم تر بتوانيد ميزان مناسبی از شيرينی را خريد كنيد در حالی كه اگر شيرينی به لحاظ ابعاد بزرگ و وزن بالايی داشته باشد برای خريد ميزانی از شيرينی كه لازم داريد بايد مبلغ بيشتری را پرداخت كنيد.

شيرينی نخود چی

شيرينی نخود چی

نگهداری شيرينی در عيد

موارد فوق بخشی از معيارهايی بود كه حتما بايد در خريد شيرينی در ايام عيد مدنظر داشته باشيد. در اينجا لازم می دانيم به ذكر نكاتی كه لازم است در خصوص نگهداری از شيرينی رعايت كنيد می پردازيم.

معمولا در ايام سال نو خانواده ها شيرينی را در كل روز در سفره هفت سين قرار می دهند كه اين امر چندان اشكالی ندارد به شرطی كه روی شيرينی با سلفون يا موارد مشابه پوشانده شود. اگر چنين كاری صورت نگيرد شرايط برای ايجاد آلودگی بر روی شيرينی مهيا می شود به همين جهت حتما روی شيرينی را بپوشانيد. علاوه بر اين بهتر است شيرينی را در يخچال نگه داريد و صرفا زمانی كه ميهمان داريد از يخچال خارج كرده و در سفره هفت سين قرار دهيد.

انواع شيرينی مناسب عيد

با توجه به مباحث مطرح شده به ذكر چند مورد از شيرينی های مناسب عيد می پردازيم تا شايد در انتخاب بهتر شما ميسر باشد.

از جمله شيرينی هایی كه بهتر است برای عيد خريد كنيد شامل : شيرينی نخود چی، شيرينی پفكی، كوكی مخملی، شيرينی باسلوق، شيرينی توت، شيرينی پسته ای و… است.

برخی از شيرينی هايی كه از گذشته در عيد مرسوم بوده هم شامل : شيرينی دانماركی، شيرينی زبان، شيرينی نارگيلی، شيرينی كشمشی، شيرينی ناپلئونی و… است.

در پايان بايد خاطر نشان كرد كه بهتر است قبل از خريد ليستی تهيه كنيد و با بررسی های لازم انتخاب خود را در خصوص نوع شيرينی انجام دهيد تا در هنگام خريد شيرينی با معطلی و مشكل خاصی مواجه نشويد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *