برترین ها و تاریخچه ها, نوشته های آموزشی

بهترین قنادی پاسداران

بهترین قنادی پاسداران

با نزدیک شده به ایام نوروز، یکی از دغدغه های خانواده های ایرانی برای عید، پیدا کردن شیرینی های مرغوب و آجیل و شکلات مناسب پذیرایی است. در مقاله بهترین قنادی پاسداران نکته های مهمی را برای خرید خوراکی های مخصوص پذیرایی روزهای نوروز نوشته ایم. با ما تا آخر این نوشتار همراه باشید.

ویژگی های شیرینی عید

شیرینی که برای عید خریداری می کنید باید ویژگی های خاصی داشته باشد. مثلا ماندگاری بالا و مناسبی داشته باشد که در ایام تعطیلات بتوانید از آن استفاده کنید. به همین دلیل مردم برای خرید شیرینی عید، بیشتر سراغ شیرینی های خشک می روند. اگر هم دقت کرده باشید متوجه می شوید که تولیدات قنادی ها در ایام نوروز، بیشتر شیرینی خشک است. مورد بعدی که با توجه به شرایط اقتصادی می توان آن را لحاظ کرد، سبک بودن شیرینی است. شیرینی سبک و کوچک علاوه بر اینکه با خرید یک کیلوگرم از آن، تعداد بیشتری می توانید داشته باشید، برای مهمان ها هم خوشایند تر از شیرینی های حجیم است.

انتخاب قنادی مناسب

برای خرید شیرینی عید، قبل از هر چیز ذائقه خود، خانواده و مهمانانتان را در نظر بگیرید. مورد بسیار مهم بعدی انتخاب شیرینی فروشی است که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. چرا که قرار است دائما روی میز پذیرایی شما قرار بگیرد و در صورت داشتن کیفیت پایین خیلی زود طعم و بافت خوشایند خود را ازدست می دهد.

معرفی چند شیرینی مناسب عید

شیرینی های سنتی: باقلوا، قطاب، پشمک، لوز بادام، لوز نارگیل، انواع سوهان، نان برنجی،نان نارگیلی،نان نخودچی، نان خرمایی، شیرینی زبان و…

شیرینی های فانتزی: بیسکوییت نوتلا،دانمارکی،تارت ها، پای میوه، انواع مافین و کاپ کیک

شکلات: برای تهیه شکلات سراغ انواع فله ای و تخته ای آن ها نروید. معمولا استاندارد و قابل اطمینان نیستند. انواع بسته بندی شده که علامت استاندارد و پروانه ساخت دارند و از برندهای معتبر هستند انتخاب بهتر و مطمئن تری است.

نگهداری شیرینی

خیلی از خانواده ها ممکن است ظرف شیرینی خود را برای پذیرایی راحت، روی میز پذیرایی بگذارند. در صورتی که پوشش مناسبی روی شیرینی ها کشیده نشود، ممکن است گرد و غبار یا حتی حشرات روی آن بنشینند و شیرینی ها را آلوده کنند. سعی کنید روی ظرف را حتما با سلفون بپوشانید. توضیه می شود شیرینی خشک خارج از یخچال و شیرینی تر حتما در یخچال نگهداری شود.

آجیل

علاوه بر شیرینی، آجیل پای ثابت مهمانی های خانواده های ایرانی در عید نوروز است. اگر آجیل در شرایط محیطی نامناسب مثل وجود رطوبت و گرما و بهداشت ضعیف نگهداری شود، باعث ایجاد قارچ هایی می شود که برای سلامتی بسیار مضر است. این قارچ ها نوعی سم به نام آفلاتوکسین تولید می کنند که بسیار خطرناک هستند. پس حتما به این نکته توجه داشته باشید که از جایی به جز فروشگاه های معتبر آجیل خریداری نکنید.

تشخیص آجیل مرغوب

تشخیص آجیل مرغوب

روش های تشخیص آجیل مرغوب

اولین راه تشخیص آجیل خوب، نگاه دقیق به ظاهر آن است. نمونه ای از آجیل را بردارید و از وسط نصف کنید. هر گونه سوراخ کرم خوردگی و کپک زدگی نشانه ی ناسالم بودن آجیل هاست. همچنین روی دانه ها نباید لک قهوه ای یا سیاه وجود داشته باشد. در صورت بیش از حد تفت داده شدن دانه ها رنگ آنها قهوه ای می شود که این هم یک ایراد محسوب می شود. راه دیگر تشخیص آجیل مرغوب، خوردن آن است. طعم، مزه و بوی آجیل کهنه و بیات از تازه قابل تشخیص است. همچنین آجیل نباید تلخ باشد. از خرید آجیل های خیلی شور و ترش هم اجتناب کنید. زیرا بعضی فروشگاه های نامعتبر و سودجو، برای پنهان کردن طعم آجیل کهنه خود آن را با مقدار زیاد آبلیمو و نمک و ادویه های دیگر طعمدار می کنند.

انتخاب فروشگاه معتبر

ذر مقاله بهترین قنادی پاسداران از دغدغه های خانواده های ایرانی برای خرید خوراکی های عید نوروز نوشتیم. در این مقاله چند ویژگی برای خرید راحتتر شیرینی و شکلات و آجیل عید ذکر کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که کیفیت و سلامت محصولات مصرفی حرف اول را می زند. در اینجا انتخاب یک فروشگاه معتبر و مطمئن خیال شما را از بابت کیفیت و سلامت راحت می کند. شیرینی سرای لندو به جرات می تواند عنوان بهترین قنادی پاسداران و دولت را از آن خود کند. شما هم به صورت حضوری و هم آنلاین می توانید محصولات مورد علاقه خود،کیک و شرینی و آجیل را خود را از شیرینی سرای لندو واقع در دولت و نزدیکی پاسداران تهیه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *