کیک و شیرینی, نوشته های آموزشی

شيرينی های تركيه

تركيه از جمله كشورهايی است كه دارای انواع بسيار مختلف شيرينی است و شيرينی های تركيه را بايد جزئی از جاذبه های گردشگری اين كشور به حساب آورد. شيرينی های تركيه ای علاوه بر تنوع دارای طعم بی نظيری نيز هستند به طوری كه شيرينی های اين كشور علاوه بر تركيه در ساير كشورها نيز از محبوبيت بالايی برخوردار هستند. در اين مقاله قصد داريم در خصوص تعدای از شناخته شده ترين و محبوب ترين شيرينی های تركيه مطالبی را بيان كنيم.

"<yoastmark

باقلوا

در اولين مورد از معرفی شيرينی های تركيه ای به سراغ باقلوا می رويم كه بدون شک محبوب ترين شيرينی در اين كشور به شمار می رود و از طعم و مزه خارق العاده ای برخوردار است. باقلوا يك شيرينی چند لايه است كه با استفاده از عسل و يا شيره لايه های مختلف به هم چسبانده می شوند. اين شيرينی از قدمت بسيار بالايی برخوردار است و تاريخچه آن به دوران امپراطوری روم شرقی باز می گردد. البته در طی اين دوران طولانی شكل ظاهری اين شيرينی تغييراتی داشته به طوری كه امروزه شاهد باقلواهای مختلفی هستيم. از انواع باقلوا می توان به بورما، سوتلو نوريه، بلبل يواسی، فيستيكلی سارما و شوبيت اشاره كرد.

كونفه

كونفه از جمله شيرينی های تركيه است كه به وضوح در خيابان های اين كشور می توانيد عطر جذاب و بی نظيرش را استشمام كنيد. ك.نفه از جمله شيرينی های محبوب ترک هاست كه در همه شهرهای اين كشور پخت می شود و اين شيرينی برای گردشگران هم از جذابيت بالايی برخوردار است.

شكر پاره

شكر پاره در واقع يک دسر بسيار شيرين است و به لحاظ ظاهری شبيه كلوچه است كه در رنگ های مختلف از طلايی تا قهوه ای تهيه و آماده می شود. نكته جالب اينكه اين شيرينی ها را در درون شربت قرار می دهند و هر چه قدر مدت زمان طولانی از اين اتفاق بگذرد شكر پاره طعم بهتری به خود می گيرد.

بلبل يواسی

بلبل يواسی به معنای آشيانه بلبل از جمله شيرينی های تركيه ای است كه از شهرت بسيار زيادی برخوردار است و يكی از انواع مختلف باقلوا محسوب می شود. نام اين شيرينی بر گرفته از شكل ظاهری آن است و طرز تهيه آن شبيه به باقلوا بورما است. اين شيرينی با توجه به شكل ظاهری و طعم بی نظيرش از جمله سوغاتی های تركيه محسوب می شود.

فيستيكلی سارما

فيستيكلی سارما نيز از جمله باقلواهای مشهور تركی است كه تفاوتش با ساير باقلواها ميزان زياد پسته است. اين باقلوا ظاهری سبز رنگ دارد و صرفا با پسته تهيه می شود. اصالت اين باقلوا مربوط به شهر گازی آنتپ در جنوب شرقی تركيه است كه البته امروزه همه انوع باقلواها از جمله فيستيكلی سارما در همه شهرهای اين كشور به وفور وجود دارد و تقريبا از همه قنادی های اين كشور به پخت انواع باقلوا می پردازند. جالب است بدانيد كه معمولا اين شيرينی را همراه با بستنی سرو می كنند كه اين امر باعث شده تا اين شيرينی يك دسر سرد هم محسوب شود.

شيرينی قرابيه

شيرينی قرابيه از جمله شيرينی های سنتی كشور تركيه محسوب می شود كه بسيار خوشمزه و البته خوش فرم است. اين شيرينی در مراسم های مختلف از جمله مراسم سال نو مورد استفاده قرار می گيرد كه علت اين امر هم طعم جذاب آن و هم ظاهر زيبای آن است. شيرينی قرابيه از جمله شيرينی های تركيه است كه در ايران هم بسيار رايج است و از جمله شيرينی های پر فروش در كشور محسوب می شود. در ايران نيز همانند تركيه در مراسمات مختلف گاها از اين شيرينی استفاده می شود.

لوكما

لوكما از جمله دسر های بسيار خوشمزه تركی است كه ظاهری شبيه باميه دارد. اين شيرينی از جمله شيرينی هايی است كه در مراسم های سوگواری مورد استفاده قرار می گيرد البته صرفا به اين شكل نيست كه فقط در مراسمات عزا استفاده شود بلكه بسياری از ترک ها از لوكما به عنوان ميان وعده استفاده می كنند. اين شيرينی از طعم خوبی برخوردار است و در همه شهرهای تركيه اين مدل از شيرينی به چشم می خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *