دستور پخت, نوشته های آموزشی

طرز تهیه دسر موچی با مغز توت‌فرنگی

دسر موچی یکی از دسرهای بسیار محبوب در کشور ژاپن است البته این دسر در بسیاری از کشورها مورداستفاده قرار می‌گیرد اما در کشور ژاپن و کره طرف‌داران بسیار زیادی دارد. در ادامه این مقاله با طرز تهیه موچی آشنا می‌شوید و نکات کلیدی این دسر را به شما خواهیم گفت. اما در ابتدا لازم است که اندکی با این دسر آشنا شویم و سپس به طرز تهیه آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

موچی

موچی یک خوراکی بسیار جذاب است که از غلات (به‌ویژه برنج ژاپنی) تهیه می‌شود. در واقع برای درست‌کردن موچی برنج را با آب در حرارت پخته و توسط هاونگ می‌کوبند تا ماده بسیار چسبناکی ایجاد شود. موچی به روش‌های مختلفی درست می‌شود و در روشی دیگر به آرد آب گرم اضافه کرده و بعد از ورز دادن و شکل‌دادن نهایی، آن را بخارپز می‌کنند.

موچی یکی از خوراکی‌های محبوب مردم ژاپن است و در تمامی فصول سال در این کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد اما در واقع این دسر خوشمزه یکی از دسرهایی است که در سال نو ژاپن بسیار مورد مصرف قرار می‌گیرد.

این دسر جذاب به علت چسبندگی بسیار زیادی که دارد هرساله تعداد بسیاری از سالمندان را دچار خفگی می‌کند و در خوردن آن باید بسیار محتاط باشید.

مواد موردنیاز برای تهیه دسر موچی با مغز توت‌فرنگی

آرد برنج سفید: 1 لیوان

آب: 3/2 لیوان

شکر سفید: 3 قاشق غذاخوری

پودر نشاسته: نصف لیوان

نمک دریایی یا نمک ساده: نصف قاشق‌چای‌خوری

توت‌فرنگی: 200 گرم

طرز تهیه دسر موچی با مغز توت‌فرنگی

برای تهیه دسر موچی با مغز توت‌فرنگی باید مراحلی را که در ادامه به شما می‌گوییم را درست و دقیق انجام دهید تا یک موچی بسیار خوشمزه  با طعمی بهشتی داشته باشید. در 8 مرحله می‌توانید دسر موچی را تهیه کنید این مراحل به ترتیب در ادامه قرار می‌گیرد:

  1. در مرحله اول باید آرد برنج، شکر و نمک را با مقداری که در ابتدا گفتیم، مخلوط کنید. سپس دو بار الک کنید تا کاملاً یکدست شوند. مواد را درون یک کاسه بزرگ بریزید.
  2. در مرحله دوم باید آب را به مخلوط آرد، شکر و نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک‌دست شوند و آرد گوله‌گوله نشود. سعی کنید آب را کم‌کم اضافه کنید و هم زمان هم بزنید.
  3. در مرحلهٔ سوم باید بر روی کاسه یک نایلون قرار دهید و بعد از پوشش دادن کاسه، آن را در ماکروویو به مدت یک دقیقه قرار دهید. بعد از یک دقیقه مواد را خارج کنید هم بزنید و مجدد به مدت یک دقیقه در درون فر قرار دهید.

*نکته: بهتر است  مواد سه بار در درون فروهر بار به مدت یک دقیقه قرار بگیرد تا به‌خوبی پخته و انسجام آن بیشتر شود.

  1. حال نوبت آن رسیده است که بر روی یک تخته و یا یک سطح صاف مقداری نشاسته ذرت بریزیم و خمیری که از فر خارج کردیم را به‌خوبی شروع به ورز دادن کنیم.
  2. خمیر را به چونه می‌زنیم و به 7 یا 8 قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم و هر قسمت را در کف دست خود باز می‌کنیم.
  3. در مرحله ششم وقت آن رسیده تا توت‌فرنگی ها را از وسط نصف کنیم و هرکدام را در درون خمیرهایی که باز کردیم قرار دهیم.
  4. در این مرحله توت‌فرنگی ها را با خمیر پوشش می‌دهیم تا کاملاً توت‌فرنگی را در بر بگیرد.
  5. در مرحله آخر به موچی ها فرم داده و آن‌ها را به مدت 1 تا 3 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا کاملاً خنک شوند.

نوش جان! موچی شما آماده سرو است.

پیشنهاد لندو به شما

موچی را حتماً با  چند اسکوپ بستنی سرو کنید تا یک طعم بسیار دلپذیر را تجربه نمایید. می‌توانید به‌جای توت‌فرنگی هر میوه‌ای که دوست دارید را در درون موچی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *