دستور پخت, نوشته های آموزشی

طرز تهیه کرم بروله فرانسوی

کرم بروله یکی از دسرهای بسیار خوشمزه است که در کشور فرانسه بسیار طرفدار دارد. در این مقاله بر آن شدیم تا طرز تهیه کرم بروله فرانسوی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید در منزل یک کرم بروله بسیار خوشمزه را تهیه کنید. در ادامه مروری بر تاریخچه و خواستگاه اصلی کرم بروله خواهیم داشت و مواد اولیه  برای تهیه یک کرم بروله جذاب را به شما می‌گوییم.

کرم بروله

کرم بروله یک دسر بسیار خوشمزه است که متشکل از پایه‌ای سفت از کاستارد و کارامل می باشد. کاستارد استفاده شده در کرم بروله معمولاً طعمی وانیلی دارد اما از دیگر طعم‌ها نیز در تهیه کرم بروله می‌توانن استفاده کرد. این دسر جذاب در دمای اتاق سرو می‌شود و زمانی که آن را می‌خواهند سرو کنند با یک مشعل کوچک روی آن را حرارت می‌دهند تا حالتی شیشه‌ای و شکننده پیدا کند.

مروری بر تاریخچه کرم بروله

بسیاری از اروپاییان فکر می‌کنند که کرم بروله خواستگاهی فرانسوی دارد و البته این تفکر ناشی از این است که دستور پخت این دسر برای اولین‌بار در سال 1691 در کتاب آشپزی فرانسوی آمده است. اما جالب است بدانید که این دسر متعلق به فرانسوی‌ها نیست زیرا کاستارد استفاده شده در آن هیچ تعلقی به فرانسوی‌ها ندارد و هویت این دسر جذاب معلوم نیست.  کرم بروله هویتی رسمی ندارد اما کم‌کم مردم بسیاری در دنیا آن را تهیه کردند و از طعم آن خوششان آمد. سرانجام در دهه 80 قرن 19 آمریکا بسیار موردتوجه  قرار گرفت و به یک دسر محبوب تبدیل شد.

 

مواد اولیه برای تهیه کرم بروله

خامه صبحانه: 300 گرم

وانیل شکری: یک‌چهارم قاشق‌چای‌خوری

زرده تخم‌مرغ: 3 عدد

شکر قهوه‌ای: یک‌هشتم پیمانه

شکر: یک‌هشتم پیمانه

قالب سرامیکی (سوفله‌)

طرز تهیه کرم بروله خوشمزه فرانسوی

برای طرز تهیه کرم بروله باید 6 مرحله را بادقت و ظرافت انجام دهید تا یک کرم بروبه بدون نقص داشته باشید. برای انجام این مراحل در ادامه با ما همراه باشید.

  1. در مرحلهٔ اول ابتدا باید یک تابه مناسب را روی حرارت بسیار کم قرار دهیم. در ادامه خامه را به درون تابه می‌ریزیم و زمانی که خامه حباب ایجاد کرد، وقت آن رسیده تا تابه را از روی حرارت برداریم و کنار بگذاریم.
  2. در مرحله دوم باید شکر، وانیل و زرده تخم‌مرغ را با هم مخلوط کرده و هم بزنیم. این کار را تا جایی ادامه می‌دهیم که مواد یک‌دست شوند و رنگ مواد کرم رنگ و کشدار شود.
  3. در مرحلهٔ سوم وقت آن رسیده است که مواد ترکیبی خود را به خامه اضافه کنیم و به‌وسیله یک لیسک مواد را باهم مخلوط کنیم. برای یک‌دست شدن مواد باید حتماً از یک صافی تمامی مواد را رد کنیم.
  4. در مرحلهٔ چهارم موادی را که از صافی رد کرده‌ایم را در قالب سرامیکی سوفله می‌ریزیم (قالب سوفل‌ها تحمل دمای فر را دارد). قالب‌های خود را در وسط فری که از ده دقیقه قبل گرم شده، با دمای 160 درجه سانتی‌گراد به مدت 30 تا 35 دقیقه قرار می‌دهیم تا کرم بروله به‌خوبی سفت شود.
  5. در مرحلهٔ پنجم قالب­ها را از فر خارج می‌کنیم و مقداری از شکر قهوه‌ای را روی آن‌ها الک می‌کنیم و به مدت 5 دقیقه مجدد در درون فر قرار می‌دهیم. توجه داشته باشید که در این مرحله باید فر را روی حالت گریل قرار دهید تا شکر کاراملی شود.
  6. در مرحلهٔ آخر زمانی که قالب‌های خود را از فر خارج کردید باید به مدت 3 ساعت در درون یخچال قرار دهید تا کرم بروله‌ها کاملاً خنک شوند.

نوش جان! کرم بروله فرانسوی خوشمزه شما آماده است.

پیشنهاد لندو به شما

این دسر جذاب را می‌توانید  با طعم قهوه و دارچین نیز تهیه کنید. کرم بروله را می‌توانید در بسیاری از مجالس و میهمانی‌ها برای میهمان‌های عزیزتان سرو کنید و در کنار یک نوشیدنی خنک و یا یک نوشیدنی گرم یک طعم بهشتی را تجربه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *