کیک و شیرینی, نوشته های آموزشی

شيرينی های روسی

روسيه را بايد از جمله كشورهايی دانست كه دارای طيف وسيعی از شيرينی هاست. شيرينی های اين كشور علاوه بر تنوع دارای طعم بی نظيری هم هستند لذا در اين مقاله برآن شديم تا در خصوص شيرينی های روسی صحبت كنيم و به معرفی تعدادی از خوشمزه ترين شيرينی های روسيه بپردازيم.

شيرينی های روسی

ناپلئونی : شيرينی ناپلئونی را بايد در زمره شيرينی هايی قرار داد كه در كشورهای مختلف يافت می شود و به نوعی شهرت جهانی دارد. در خصوص شيرينی ناپلئونی بايد اين نكته را ذكر كرد كه در كشورهای مختلف دستورالعمل های مختلفی برای پخت اين شيرينی وجود دارد. ناپلئونی روسی را بايد يكی از خوشمزه ترين ناپلئونی ها در نظر گرفت كه در روسيه طرفداران زيادی دارد. اين شيرينی در روسيه به عنوان دسر مورد استفاده قرار می گيرد و همچنين روس ها از اين شيرينی در جشن های ملی خود استفاده می كنند. در خصوص تزئين اين شيرينی هم بايد گفت از خوراكی هايی از جمله مربا، آجيل، پودر كاكائو و موارد مشابه استفاده می كنند كه هر فرد متناسب با ذائقه خود می تواند دست به انتخاب بزند.

كيک شيری : كيک شيری پرنده كه به اختصار كيک شيری خوانده می شود از جمله ديگر شيرينی های روسی است كه بسيار خوشمزه، محبوب و پرطرفدار است. برای تهيه اين شيرينی از كيک اسفنجی به علاوه كاستارد كره و خامه تازه استفاده می كنند كه البته كار به اين سادگی كه گفته می شود نيست بلكه تهيه اين شيرينی كار پيچيده ای است و هر قنادی قادر به پخت و تهيه آن نيست.

شيرينی واتروشكا

شيرينی واتروشكا

 

واتروشكا : بدون شک واتروشكا را بايد يكی از خوشمزه ترين شيرينی های جهان دانست به طوری كه به دليل طعم بی نظيرش از شهرت جهانی برخوردار است. واتروشكا در زمره شيرينی های سنتی روسيه قرار می گيرد و به لحاظ ساختاری گرد، كلوجه و نرم است. در تهيه اين كيک از آجيل، پوره ميوه، شير، عسل و مربا استفاده می شود. نيازی به گفتن نيست كه به دليل مواد اوليه ای كه در پخت اين شيرينی استفاده می شود از ارزش غذايی بالايی برخوردار است. اگر به روسيه سفر كرديد حتما اين شيرينی خوشمزه را امتحان كنيد. البته برای تجربه كردن اين شيرينی حتما لازم نيست به روسيه سفر كنيد و به علت سادگی دستور پخت می توانيد اين شيرينی را در منزل پخت و تهيه كنيد.

سالامی شكلات : از جمله ديگر شيرينی های روسی سالامی شكلات است كه تاريخچه آن به دوران حاكميت شوروی بر روسيه باز می گردد. اين شيرينی كه از تركيب شكر، كره، پودر كاكائو، بيسكوئيت و گردوی برشته شده تهيه می شود از جمله شيرينی های شناخته شده در جامعه روسيه محسوب می شود. تهيه اين شيرينی چندان كار سخت و دشواری نيست و به راحتی در منزل می توانيد اين شيرينی را تهيه كنيد. ناگفته نماند كه روس ها از اين شيرينی به عنوان دسر استفاده می كنند.

كيک عسل : كيک عسل يكی از بهترين كيک های روسی به شمار می رود به طوری كه محال است در شهری از روسيه نتوانيد اين كيک را پيدا كنيد. اين كيک از لايه های بسيار نازک و البته زياد خمير شيرينی تشكيل شده و علاوه بر طعم دارای طرح و تزئين بسيار زيبايی هم هست. علت نام گذاری اين كيک اين است كه لايه ها پس از پخت به عسل آغشته می شوند و لايه لايه روی هم قرار می گيرند. تهيه اين كيک به نسبت كيک شيری از پيچيدگی كم تری برخوردار است و به نوعی ساده تر است.

پريانيک : پريانيک يكی از شيرينی های سنتی و با اصالت روسی است كه به لحاظ ظاهری دايره ای شكل و قهوه ای رنگ است و بايد اين شيرينی را در زمره شيرينی های خشک روسی‌ در نظر گرفت. طرز تهيه و دستور پخت اين شيرينی در سراسر روسيه مشابه است به جزء شهر تولا كه پريانيک را به شكل مستطيل پخت و عرضه می كنند. درون پريانيک را با خميری كه مخلوط شده با زنجفيل است پر می كنند و روی شيرينی با استفاده از خاک قند تزئين می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *