کیک و شیرینی, نوشته های آموزشی

بهترين شيرينی فروشی شمال تهران

شيرينی از جمله خوراكی هايی است كه طرفداران زيادی دارد و معمولا در مراسمات مختلف مورد استفاده قرار می گيرد. شيرينی از جمله سوغاتی های بيشتر شهرها و حتی كشورها محسوب می شود علاوه بر اين شيرينی جزء محصولاتی است كه می تواند در جذب گردشگر موثر واقع شود. با توجه به آن چه گفته شد در اين مقاله قصد داريم در مورد خوشمزه ترين و پرطرفدارارين شيرينی ها صحبت كنيم و به معرفی چند مورد بپردازيم. البته بايد خاطر نشان كرد كه شيرينی كالايی است كه تنوع بسيار زيادی دارد و معرفی همه انواع آن نياز به تاليف چندين جلد كتاب دارد لذا در اين جا صرفا به معرفی تعداد محدودی از شيرينی ها می پردازيم. همچنين در پايان به معرفی بهترين شيرينی فروشی شمال تهران خواهيم پرداخت.

خوشمزه ترين شيرينی ها

چيمنی كيک

چيمنی كيک محصول كشور رومانی است كه به دليل شكل ظاهری آن به كيک دودكش هم شهرت دارد. چيمنی كيک از جمله شيرينی های محبوب اروپای شرقی به شمار می رود و تقريبا از اكثر شيرينی فروشی ها می توان اين مدل شيرينی را تهيه كرد. نكته جالبی كه در خصوص اين شيرينی مطرح است اين موضوع است كه چيمنی كيک روی آتش سرخ می شود به همين جهت چيمنی كيک را می توان از اين منظر منحصر به فرد دانست. اگر به اروپای شرقی سفر كرديد خوردن اين شيرينی همراه با نوتلا را از دست ندهيد.

واتروشكا

واتروشكا از جمله شيرينی های بسيار محبوب در روسيه است كه به لحاظ ساختاری شبيه به پيراشكی است. اين شيرينی عموما از خمير دارای مايه خمير تهيه می شود و به لحاظ ظاهری شبيه به نان گرد است كه با پنير كوارک شيرين شده است. برای پخت اين شيرينی گاهی از مربا و مارمالاد استفاده می شود و با استفاده از كشمش يا ميوه خرد شده تزئين می شود. يک نكته بسيار جالب در مورد اين شيرينی اين است كه از اين شيرينی به عنوان غذا استفاده می شود به اين صورت كه داخل آن از گوشت و يا فراورده های پروتئينی پر شده و در كوره هايی كه از چوب استفاده می كنند قرار می دهند. اسم اين شيرينی هم از كوره و يا آتش گرفته شده است به اين ترتيب كه در زبان روسی واترا به معنی كوره و يا آتش است.

شيرينی كلمپه

شيرينی كلمپه

كلمپه

كلمپه از جمله شيرينی های ايرانی است كه علاوه بر طعم بی نظير دارای ظاهری زيبا و منحصر به فرد است. شيرينی پزی ها برای تهيه اين شيرينی از مهر چوبی استفاده می كنند به همين جهت اين شيرينی ها گرد هستند. علاوه بر اين مهرهای چوبی باعث می شوند تا نقش و نگارهای بی نظيری روی اين شيرينی ها شكل بگيرد. مهم ترين ويژگی اين شيرينی را بايد طعم آن دانست كه از اين لحاظ بايد اين شيرينی را استثنايی دانست. برای تهيه  اين شيرينی خوش عطر از گردو، زعفران و خرما استفاده می شود لذا از اين شيرينی می توان به عنوان يک ميان وعده مقوی استفاده كرد. در تهيه اين شيرينی به هيچ وجه از شكر استفاده نمی شود و به جای آن از خرما استفاده می كنند. به اين نكته نيز بايد اشاره كرد كه اين شيرينی محصول شهر كرمان است و از جمله سوغاتی های اين شهر محسوب می شود. اگر به كرمان سفر كرديد حتما اين شيرينی را امتحان كنيد چرا كه هيچ كلمپه ای مانند كلمپه هايی كه در خود كرمان پخت می شود نيست.

بهترين شيرينی فروشی شمال تهران

همان طور كه در ابتدای بحث مطرح شد قرار بود علاوه بر معرفی تعدادی از خوشمزه ترين شيرينی ها به معرفی بهترين شيرينی فروشی شمال تهران هم بپردازيم. بدون شک شيرينی فروشی لندو را می توان بهترين شيرينی فروشی شمال تهران و يا حداقل يكی از بهترين شيرينی فروشی های شمال تهران دانست. اين شيرينی فروشی دارای محصولات بسيار متنوعی است و از كادر مجربی برای تهيه شيرينی بهره می برد. لندو را بايد از جمله شيرينی فروشی هايی دانست كه دارای بالاترين استانداردهای لازم است و همواره تلاش داشته تا بهترين خدمات را مشتريان ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *