دستور پخت, کیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی لوتکا به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی لوتکا به روش  قنادی

شیرینی لوتکا یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های بین‌المللی است که  با رسپی های مختلفی در سراسر دنیا تهیه می‌شود. ما در این مقاله سعی داریم تا یکی از بهترین دستورها را در اختیار شما بگذاریم تا بتوانید این شیرینی خشک بسیار ساده و درعین‌حال خوش طعم را به‌راحتی در منزل درست کنید.

مواد لازم اولیه برای تهیه شیرینی لوتکا:

1.آرد 300 گرم

2.تخم‌مرغ 1 عدد

3.خامه فرم گرفته شده 100 گرم

4.شیر 40 گرم

5.روغن مایع 20 گرم

6.گلاب 40 گرم

7.وانیل یک قاشق‌چای‌خوری

8.خلال بادام و شیره انگور به مقدار کافی

برای مواد میانی نیز به:

1. کره مارگارین 40 گرم

2. آرد 200 گرم

طرز تهیه شیرین لوتکا در 5 مرحله:

مرحلهٔ اول:

ابتدا در مرحلهٔ اول تهیه شیرین لوتکا از 30 دقیقه قبل باید مارگارین را از یخچال خارج کنید و در آشپزخانه قرار دهید تا کره مارگارین به دمای محیط برسد و به طور کامل نرم شود.

مرحلهٔ دوم:

در این مرحله باید مواد میانی را آماده‌سازی کنیم برای این منظور ابتدا کره مارگارین از قبل نرم شده را به درون یک کاسه بزرگ منتقل می‌کنیم و با هم زن برقی شروع به‌هم‌زدن می‌کنیم و آرد از قبل الک شده و یک‌دست شده را به‌تدریج و در چند مرحله با کره مارگارین مخلوط می‌نماییم و آن‌قدر این کار را ادامه می‌دهیم تا تبدیل به یک خمیر یک‌دست و نرم بشود. بعد از انجام‌دادن این مراحل مواد ترکیب شده را به درون کیسه فریزر انتقال داده و با یک وردنه خمیر را صاف می‌کنیم.

مرحلهٔ سوم:

حال در این مرحله پس از درست‌کردن مواد میانی باید به سراغ خمیر شیرینی لوتکا برویم برای این منظور آرد را درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم و با خامه فرم گرفته شده، وانیل، گلاب، روغن مایع و تخم‌مرغ ترکیب می‌کنیم و در ادامه خمیر به‌دست‌آمده را به مدت 10 تا 15 دقیقه ورز می‌دهیم و روی سطح کار را به کمک وردنه صاف کرده و ماده میانی را که در مراحل قبل آماده کردیم بر روی این خمیر پخش کرده و از یک سمت خمیر را شروع به  رول کردن می‌کنیم.

مرحله چهارم:

در این مرحله پس از رول کردن خمیر شیرینی لوتکا آن را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت‌زمان 30 دقیقه اجازه می‌دهیم  در یخچال استراحت کند و سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و فر را از 10 دقیقه قبل بر روی 170 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم تا کاملاً گرم شود. در این فاصله خمیر از یخچال خارج شده را به‌اندازه دلخواه با یک چاقوی تیز برش می‌زنیم.

مرحلهٔ پنجم:

درون سینی فر کاغذ روغنی قرار می‌دهیم و شیرینی‌ها را بر روی آن می‌چینیم و روی شیرینی‌ها را با شیره انگور پوشش می‌دهیم. سپس روی آن‌ها را مقداری خلال بادام می‌ریزیم و در طبقه وسط فر به مدت 45 دقیقه زمان داده تا پخت آن کامل شود و بعد از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می‌کنیم.

بعد از خارج‌شدن شیرینی‌ها از فر باید اجازه دهیم تا کاملاً خنک شوند.

این شیرینی را می‌توانید با چای زعفرانی یا دارچینی در یک عصر دل‌انگیز از شیرینی سرای لندو تهیه و یا خودتان درست کنید و در کنار خانواده میل نمایید.

نوش جان

چرا شیرنی لوتکا قنادی لندو:

1.شیرینی‌های لوتکا در قنادی لندو با مواد اولیه بسیار تازه تهیه می‌شود.

2.در شکل‌های بسیار جذاب و ابعاد مختلف باتوجه‌به سلیقه مشتری موجود هستند.

3.محیط قنادی لندو بسیار بهداشتی است.

4.دارابودن دستگاه‌های پخت بسیار پیشرفته.

شیرینی سرای لندو با استفاده از جدیدترین روش‌های تهیه شیرینی و دارا بودن دستگاه‌های پخت بسیار پیشرفته و تیم قنادی متخصص توانسته است روزانه مقدار زیادی شیرینی خشک و شیرینی تر را به همراه کیک‌های بسیار چشم‌نواز برای مشتریان  با نازل‌ترین قیمت و کیفیتی ممتاز با فراهم آوردن خرید آنلاین و حضوری تولید کند. شما می‌توانید برای سفارش انواع کیک و شیرینی از سایت معتبر قنادی لندو خرید خود را ثبت کنید تا تیم پشتیبانی در کمترین زمان ممکن سفارش شما را به دستتان برساند. همچنین شیرینی های لوتکا در شیرینی سرای بزرگ لندو بسیار تازه و با مواد اولیه با کیفیت تهیه شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *