دسرها, نوشته های آموزشی

انواع دسر های مجلسی

انواع دسرهای مجلسی:

دسر چیست:

دسر یکی از جذاب‌ترین خوراکی‌ها بعد از سرو پیش‌غذا و غذای اصلی است که برای کسانی که علاقه زیادی به خوراکی‌های شیرین دارند به شکل‌های مختلف و باتوجه‌ به ذائقه و سلیقه میزبان برای میمهان تدارک دیده می‌شود.

تاریخچه دسر!

دسر در فرهنگ‌های سراسر جهان به‌عنوان یک وعده پس از غذا شناخته می‌گردد و به خوراکی‌هایی گفته می‌شود که پس از اتمام غذای اصلی بر روی میز قرار می‌گیرند. به طور معمول اکثر دسرها شیرین هستند. این واژه از واژهٔ فرانسوی به نام (desservir) گرفته شده است. از دسرهای مشترک میان کشورهای غربی می‌توان به: کیک، میوه، ژله، بستنی‌ها، فالوده، ماست، بیسکویت، شیرینی، پای، آب‌نبات و پودینگ‌ها اشاره کرد.

 به گفتة هرودوت مورخ یونانی، ایرانیان جزو اولین مردمانی بودند که بعد از خوردن غذا از خوراک‌های شیرین استفاده می‌کردند.

نکته: معمولاً دسرها را با یک قاشق که اندازه‌اش چیزی بین قاشق‌چای‌خوری و غذاخوری است میل می‌کنند.

اولین دسر!

اولین دسرها در واقع آب‌نبات‌هایی بودند که از خرمای خشک و موم کندوی زنبورعسل تهیه می‌شدند و سپس در قرون‌وسطی درست زمانی که شکر به‌صورت عمده تولید شد مردم از طعم شیرینی‌ها بسیار لذت می‌برند اما چون قیمت شکر گران بود تنها بخشی از مردم که ثروتمند بودند از آن‌ها استفاده و در مجلس‌های مختلف از میهمان‌های خود پذیرایی می‌کردند.

به‌طورکلی دسرها  و شیرینی‌ها در پذیرایی از میهمان‌ها در مجالس بسیار نقش مهمی دارند و همچنین دسرها یکی از بخش‌های  بسیار دلپذیر و جذاب برای کودکان و بزرگسالان در میمهانی ها  است که هر انسانی در هر سنی همیشه مشتاق خوردن آن است. در این مقاله امروز سعی داریم قسمتی از دسرهای محبوب و مجلسی را به شما معرفی کنیم. هرچند دنیای دسرها بسیار گسترده است و طبقه‌بندی‌‌های مختلفی دارد اما در این مقاله به‌صورت مختصر به یک سری از دسرهای جذاب و پرطرف‌دار می‌پردازیم که شما برای سفارش دادن آنها فقط احتیاج است تا گوشی تلفن همراه خود را بردارید و با قنادی لندو خیابان دولت تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان یک خرید آنلاین بسیار راحت را تجربه کنید و همچنین در صورت مقدور بودن و داشتن وقت می‌توانید به قنادی لندو مراجعه کنید و سفارش خود را انجام دهید.

در ادامه این مقاله چندی از دسر های مجلسی و ایرانی را به شما معرفی میکنیم که میتوانید در مجالس و میهمانی ها درست کنید و در کنار خانواده لذت ببرید.

10 تا از جذاب‌ترین دسرهای مجلسی:

1.چیز کیک کرانچ

2.تیرامیسو

3.تارت شاتوت

4.چیز کیک شکلاتی

5.چیز کیک بادام‌زمینی

6.ترایفل آلبالویی

7.پودینگ شکلاتی

8.محلبی

9.دسر پسته‌ای

10.انواع ژله

سفارش انواع دسر های مجلسی

سفارش انواع دسر های مجلسی

دسرهای محبوب ایرانی:

*حلوای سه آرد

*حلوای شیر، حلوای اوماج، حلوای بوتیکی

*حلوای هویج، حلوای نثار، حلوا مسقطی

*شیرینی کاکا کدوی حلوایی

*باقلوا پرچمی قزوین

*باقلوای یزدی

*باسلوق

*شیربرنج و فرنی

*شله زرد و کاچی

*حریره بادام و قطاب

*لوکوم و دیگچه مشهدی

و در آخر دو دسر نوستالژی که تقریباً اکثر مردم ایران می‌شناسند: فالوده شیرازی و یخ‌دربهشت.

 با این دسر، خوشمزه لاغر شو!

اکثر دسرها از شکر بسیار زیادی تشکیل می‌شوند. دنیای دسرها دارای وسعت و تنوع بالاست و شما می‌توانید از دسرهایی که با ماست تهیه می‌شوند و یا دسرهای مخلوطی از میوه استفاده کنید که علاوه بر خوشمزه بودن دارای درصد بسیار زیادی ویتامین و پروتئین است. از دسرهایی که با ماست تهیه می‌شوند می‌توان به:

1.دسر ماست، موز و دارچین

2.دسر ماست بیسکویتی گرانولا

3.خورشت ماست

4.دسر ماست و آناناس

5.دسر ماست شکلاتی

اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *