عمومی

بهترین شیرینی ناپلئونی در خیابان دولت

شیرین ناپلئونی نیز مانند شیرین دانمارکی یکی از پایه ثابت‌های مجالس هر ایرانی است. البته این شیرینی خوشمزه فقط در کشور ما محبوب نیست و در سراسر جهان هر کشوری باتوجه‌به دستور پختی که مورد تأییدشان است، آن را تهیه می‌کنند. البته ظاهراً اصالت این شیرینی به کشور فرانسه بر می‌گردد اما دلیل نام‌گذاری این شیرینی به طور دقیق مشخص نیست. با تمام این توضیحات ممکن است کسانی باشند که به دنبال اطلاعات دقیقی از این شیرینی جذاب و خوشمزه باشند، ازاین‌رو باید بگوییم که شیرینی ناپلئونی در واقع نوعی شیرینی چندلایه است و ماده تشکیل‌دهنده آن خمیر هزارلا و کرم کاستارد است. سطح بالایی این شیرینی را معمولاً با پودر پسته و یا پودر کاکائو پوشش می‌دهند. در ادامه همراه ما باشید تا با تاریخچه این شیرینی جذاب و بهترین قنادی در خیابان دولت آشنا شوید.

تاریخچه ناپلئونی

 جالب است بدانید در کتاب‌های مختلف قنادی فرانسوی، تقریباً از قرن شانزدهم میلادی، تمامی مواد لازم برای تهیه شیرینی ناپلئونی وجود داشته و شیرینیِ لایه‌ای شبیه به شیرینی ناپلئونی امروزی در فرانسه تولید می‌شده است. اما در واقع تاریخ دقیق اولین پخت شیرینی ناپلئونی در فرانسه به طور دقیق مشخص نیست.

 هما ما با خواندن ادبیات «روسی»، متوجه می‌شویم که اولین‌بار در نیمه اول قرن نوزدهم، از کیکی فرانسوی با عنوان Наполеон (شیرینی ناپلئونی) نام‌برده شده است. در واقع این شیرینی فرانسوی در زمان برگزاری جشن صدمین سالگرد پیروزی روس‌ها بر ناپلئون در جنگ Patriotic War (سال ۱۸۱۲)، بین عموم مردم روسیه محبوبیت بسیار ویژه‌ای پیدا کرد.

روس‌ها در برگزاری این جشن در سال ۱۹۱۲، یک شیرینی مثلثی لایه‌ای بنام bicorne را دقیقاً با استفاده از دستور پخت شیرینی ناپلئونی فرانسوی تهیه کردند که درواقع کاملاً شبیه کلاه‌هایی بود که در دهه ۱۸۷۰ میلادی به‌صورت یونیفرم نظامی افسران اروپایی و آمریکایی استفاده می‌شد. شایان به ذکر است که لایه‌های زیاد این کیک برای مردم روسیه در واقع نمادی از ارتش ناپلئون بناپارت بود که در جنگ‌های ناپلئونی به رهبری شخص ناپلئون هدایت می‌شد. همچنین خرده شیرینی‌های روی این کیک، نمادی از برف در روسیه باشد که روس‌ها را در دفع حمله ناپلئون یاری کرد.

بهترین ناپلئونی در خیابان دولت

بهترین ناپلئونی در خیابان دولت

بهترین ناپلئونی در خیابان دولت

یکی از جذاب‌ترین و صدالبته بهترین شیرینی‌فروشی‌های سطح تهران بدون شک شیرینی سرای لندو خیابان دولت است. کافی است یکبار به خیابان دولت بروید و از شیرینی‌های معروف ناپلئونی  لندو بخورید تا برای همیشه مشتری ثابت این قنادی شوید. علاوه بر شیرین‌های ناپلئونی بسیار خوشمزه در این قنادی می‌توانید کیک‌های چندطبقه و شیرینی‌های بین‌المللی را امتحان کنید.

چرا قنادی لندو؟

یافتن یک قنادی خوب و باکیفیت یکی دغدغه‌های اصلی مردم تهران است. همچنین بالا بودن کیفیت محصولاتی نظیر کیک، شیرین و آجیل و سابقه بالای یک شیرینی‌فروشی، می‌تواند این اطمینان را حاصل کند تا مردم با آرامش بیشتری برای میهمانی‌ها و مجالسشان شیرین و کیک تهیه کنند. قنادی‏‌ها در جای‌جای نقاط تهران سبک و متد خاص خود را دارند. اما شیرینی سرای لندو در واقع با به‌کارگیری نیروهای بسیار کارکشته و متخصص توانسته است هم محبوبیت خود را حفظ کند و هم روزبه‌روز بسیار مشهور شود.

قنادی لندو در واقع دارای ویژگی‌های بسیار مثبتی است که به‌اختصار در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از نیروی بسیار متخصص و کارکشته
  • استفاده از مواد اولیه کاملاً ارگانیک و بسیار باکیفیت
  • تمیزی محیط آشپزخانه و همچنین رعایت بهداشت کلی شیرینی‌فروشی
  • استفاده از جدیدترین متد روز دنیا برای پخت و تهیه شیرین و کیک
  • داشتن فروش آنلاین و ارسال سریع به نقاط مختلف تهران
  • داشتن مشاوران و کارشناسان فروش بسیار صبور

کلام آخر

در این مقاله به‌اختصار با شیرینی ناپلئونی آشنا شدید و به طور کامل تاریخچه این شیرین جذاب را برای شما شرح دادیم. همچنین موضوعاتی را در خصوص شیرینی برای لندو برای شناخت بیشتر کاربران با این قنادی محبوب به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *