عمومی

انواع شیرینی های محلی ایران در خیابان دولت

انواع شیرینی های محلی ایران در خیابان دولت

 شیرینی‌های محلی در مقایسه با شیرینی متنوع امروز رنگ و بویی متفاوت دارند و در واقع اصالت مردمان عزیز هر خطه را نمایان می کنند.

خریدن این شیرینی‌های اصیل و محلی به صورتی که هم کیفیت آن بالا باشد و هم دستور پخت آن دقیق باشد بسیار کار دشواری است اما هیچ نگران نباشید ما اینجاییم تا با شیرینی سرای لندو بتوانید تجربه ی طعمی دلپذیر از شیری‌های محلی داشته باشید.

ما ایرانی‌ها از جمله کشورهایی هستیم که تنوع شیرینی‌های محلی‌مان بسیار بالاست زیرا کشوری چهارفصل هستیم و در مناطق مختلف ایران از شمال گرفته تا جنوب و از شرق گرفته تا غرب تنوع شیرینی‌ها و دسرهای محلی بسیار متفاوتی داریم.

بسیاری از شیرینی‌هایی که سنتی هستند و علاوه بر ایرانی‌ها خارجی‌ها نیز به میل کردن آن‌ها بسیار مشتاق اند و سالانه مقدار قابل‌توجهی از این شیرینی ها به خارج از کشور عزیرمان صادر می‌شود، شیرینی‌های زیر است که در قنادی لندو نیز می‌توانید سفارش دهید:

1.باقلوای یزدی

2.سوهان قم

3.بادام‌سوخته شیراز

با این شیرینی‌ها قند در دلتان آب می شود!

باتوجه‌به توضیحات بالا می‌خواهم در ادامه مطلب از برخی از شیرینی ها صحبت کنم که با خوردن آن ها قند در دلتان آب می‌شود. شیرینی‌هایی که طعم بهشت می‌دهند و واژهٔ اصالت را به همراه دارند:

1.شیرینی لندو محصولی از سیستان و بلوچستان:

این شیرینی مواد تشکیل‌دهنده‌اش متشکل از گندم و خرما است و می توانید همراه با چای میل کنید. این شیرینی مناسب فصول سرد سال است و طبعی گرم دارد حتی یک افسانه نیز در میان مردم زابل وجود دارد که می‌گویند اسکندر مقدونی نیز این شیرینی را بسیار دوست داشته است. در تهیه این شیرینی توجه داشته باشید که گندم را حتماً باید برشته کنید.

2.شیرینی پا درازی:

شیرینی محلی پادرازی در قنادی لندو خیابان دولت

شیرینی محلی پادرازی در قنادی لندو خیابان دولت

این شیرینی برای استان قزوین اسم و اسمی بسیار بامزه دارد اما همان‌طور که از اسمش پیداست  این شیرینی دراز و کشیده می باشد و در سه طعم زعفرانی، شکلاتی و وانیلی تهیه می گردد.  مردم شمال کشور و مشهدی‌ها هم این شیرینی را به روش خودشان تهیه می‌کنند.

3.شیرینی آب دندان یا باب دندان:

 این شیرینی در واقع باب دندان است که به علت تردی بسیاری که دارد این نام را برایش برگزیده‌اند. خوردن این شیرینی بسیار لذت‌بخش است چرا که در کنار ترد بودنش بسیار خوش خوراک بوده و در مازندران در مراسم‌های عروسی بسیار استفاده می‌شود.

این شیرینی فرق زیادی با نان برنجی ندارد و مواد تشکیل‌دهنده آن از آرد برنج، پودر هل، شکر و تخم‌مرغ است.

گران‌ترین شیرینی محلی!

یکی از گران‌ترین شیرینی‌های محلی برای استان آذربایجان شرقی است که نام این شیرین قرابیه است و در تبریز بسیار طرف‌دار دارد. این شیرینی محبوب را می‌تواند در سراسر ایران از قنادی‌ها تهیه کنید.

قرابیه طعم‌های مختلفی دارد مانند قرابیه گردویی و نارگیلی که باتوجه‌ به ذائقه خودتان می‌توانید تهیه کنید. یکی از علت‌های گرانی این شیرینی این است که مواد اولیه این شیرینی بسیار گران بوده و از مواد درجه یک تهیه می‌شود و همچنین این شیرینی در کشورهای یونان، ترکیه، بلغارستان و مراکش نیز تولید می‌شود؛ اما این شیرینی اصالتی ایرانی دارد و در قرن هفتم که استفاده از قند و شکر همه‌گیر شده بود ایرانی‌ها با مواد مختلفی قرابیه درست می‌کردند.

چرا شیرینی فقط شیرینی محلی‌های لندو؟

لندو با افتخار توانسته است در تأمین انواع مختلف شیرینی از شیرینی‌های محلی تا شیرینی‌های فرانسوی، خشکبار، تهیه و دیزاین خرما و حلوا برای مراسم‌های شما بادقت و سرعت عمل بالا در راستای بهبود کیفیت و تنوع محصولات بکوشد تا نظر مشتریان ثابت و کسانی که به‌تازگی به زمره ی مشتریان شیرینی سرای  لندو خیابان دولت پیوسته‌اند جلب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *