عمومی

سفارش خرما و حلوا برای مراسم ترحیم در خیابان دولت

سفارش حلوا و خرما برای مراسم ترحیم خیابان دولت

زندگی مانند یک فیلم تراژدی کمدی است و همواره بسیار شنیده‌ایم که کل زندگی انسان در دو واژهٔ شادی و غم خلاصه می‌شود و تمامی انسان‌ها با تمام پستی‌ها و بلندی‌های زندگی، زندگی‌شان تحت‌تأثیر این دو واژهٔ جدایی‌ناپذیر است و ما چه بخواهیم چه نخواهیم در کنار تمام شادی‌ها و لحظات بسیار دلپذیر لحظاتی را داریم که عزیزی را از دست می‌دهیم و بسیار اندوهگین می‌شویم. حال باید بدانیم که اهمیت مراسم ترحیم و عزاداری نیز کمتر از مراسم‌های عروسی و تولد نیست چرا که ما درهر دو مورد ممکن است میزبان باشیم و باید تمامی جوانب پذیرایی کردن از میهمان‌ها را بسنجیم تا بتوانیم بهترین پذیرایی را از میهمانان داشته باشیم. ما در تیم لندو با سرعت عمل بالا این دغدغه را مرتفع کرده ایم.

امروز در این مقاله سعی داریم به یک سری نکات برای تهیه خرما و حلوای مناسب با طعمی بسیار متفاوت و خوشمزه از سری محصولات شیرینی سرای لندو خیابان دولت برای مراسم‌های ترحیم و عزاداری و حتی خیرات شما و چند تا از سؤال‌هایی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود پاسخ بدهیم بنابراین با ما همراه باشید.

اولین سؤالی که ممکن است در ذهن هرکسی مطرح شود این است که چرا در مراسم‌های ترحیم و عزاداری میزبان و صاحب عزا از خرما، حلوا و گلاب استفاده می‌کند؟ آیا پخش کردن خرما و حلوا یک دلیل علمی دارد و دانشی پشت این موضوع است؟ یا اینکه فقط ریشه در رسوم گذشتگان ما دارد؟

5 نکته علمی استفاده از خرما و حلوا در مراسم ترحیم!

1.استفاده از خرما و حلوا به علت شیرین بودن باعث بالابردن سروتونین مغز می‌شود و می‌دانید که سروتونین آرام‌بخش است که ترشح آن در مغز باعث آرام شدن افراد می گردد.

2.خرما و حلوا در دسته خوراکی‌های بسیار نرم هستند و از نظر روانی فرد عزادار که شرایط نامساعدی دارد در پذیرش آن بسیار راحت‌تر است.

3.خرما و حلوا دو خوراکی شیرین هستند که زمانی که فرد عزادار به علت ناراحتی و غم اندوه ممکن است دچار نوسانات قند خون شود می‌تواند با مصرف این دو خوراکی قند خون خود را تنظیم کند چرا که با افت قند خون هر فردی دچار اضطراب، استرس، بی‌طاقتی و کم‌حوصله‌ای می‌شود.

4.در طب سنتی که ریشه در باورها و آیین سنتی ما دارد بر این باورند که غم و اندوه طبعی سرد دارد و زمانی که فردی یک خبر ناراحت‌کننده می‌شنود و یا عزیزی را از دست می‌دهد بدنش سرد می‌شود و قند خونش پایین می‌آید بنابراین به گرمی نیاز دارد که این گرمی را می‌تواند با استفاده از خرما و حلوا جبران کند.

5.یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود ما در زمان بحران‌های عاطفی و شرایط بسیار سخت مانند مراسم‌های ترحیم از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین استفاده کنیم کم‌شدن آب بدن است چرا که فرد عزادار و کسی که بسیار ناراحت و اندوهگین است نمی‌تواند غذا مصرف کند؛ بنابراین خوردن یک خوراکی شیرین مانند خرما یا حلوا و یک نوشیدنی گرم مانند چایی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

چرا استفاده از خرما و حلوا ریشه در رسوم و آیین گذشته ما دارد؟

زمانی که به گذشته نگاهی می‌اندازیم و با مطالعه بسیار کمی متوجه می‌شویم که خواستگاه خرما در جنوب کشور است و از گذشته‌ای بسیار دور استفاده از خرما در مراسم‌های ترحیم نقشی بسزایی داشته است. مردم با محبت و خون‌گرم جنوب کشور عزیزمان ایران بر این باورند که درخت خرما که همان درخت نخل است به علت همیشه سبز بودن نماد رستاخیزی است و استفاده از میوه آن باعث قدرت و قوت انسان می‌شود و انسان با مصرف میوه درخت نخل می‌تواند به روان تازه درگذشته نیرو ببخشد تا برای پیمودن مسیر طولانی وادی مردگان انرژی کافی داشته باشد.

پیشنهاد لندو به شما!

می‌دانید که شیرینی سرای لندو یکی از بهترین شیرینی‌فروشی‌ها در سطح استان تهران است که توانسته است با استفاده از نیروی متخصص و کارآمد در تمامی مراسم‌های شما از جمله عروسی، تولد، مراسم ترحیم و عزاداری و غیره همراه همیشگی شما باشد تا شما دغدغه‌ای از بابت پذیرایی کردن از میهمان‌های خود نداشته باشید. این بار لندو دولت‌ با تهیه خرما و حلواهای بسیار خوش طعم  و باکیفیت با دیزاینی بسیار جذاب در خدمت مشتریان عزیر است. فقط کافی است یک‌بار تجربه خرید از لندو خیابان دولت را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *