دستور پخت, نوشته های آموزشی

طرز تهیه تارت میوه ای

                                                             

طرز تهیه تارت میوه ای

تارت یکی از دسرهای محبوب برای تمامی اشخاص است و بسیاری از کشورها با روش‌های مختلف تارت را در مجالس و میهمانی‌های خود برای پذیرایی کردن از میهمان‌ها انتخاب می‌کند.

تارت چیست!

تارت یک نوع دسر بسیار پرطرف‌دار بوده که تشکیل شده از دو قسمت خمیر تارت و مواد داخلی آن است که می‌تواند شامل میوه یا هر چیز دیگری باشد مانند کرم کاستارد. البته جالب است بدانید از تارت‌ها در تهیه پیش‌غذا یا یک شام سبک هم استفاده می‌شود و فرق آن با تارت‌هایی که به‌عنوان دسر تلقی می‌شوند در این است که در این نوع تارت‌ها از شیرین‌کننده‌ استفاده ‌نشده و مواد داخل تارت را میگو، ماهی و غیره تشکیل می‌دهد.

این دسر را از مشتقات پای‌ها می‌دانند و اصالتی فرانسوی دارد که از قرن‌های دور در اروپا استفاده می‌شده است و این دسر از قرن پانزدهم بسیار معروف شد.

 انواع تارت:

تارت یک دسر بین‌المللی است که در بسیاری از کشورها به شیوه‌های مختلفی تهیه می‌شود و هر کشوری باتوجه ‌به ذائقه خود آن را تهیه می‌کند. از معروف‌ترین تارت‌ها می‌توان به:

1.تارت منچستر، تارت تریکل و تارت بیکویل در میان مردم انگلیس بیار معروف است.

2.تارت کدوحلوایی در هلند

3.تارت کارامل در استرالیا

مواد اولیه در تقسیم‌بندی زیر در 3 عنوان:
1.مواد لازم برای تهیه خمیر تارت:

*220 گرم کره تکه‌تکه شده به‌صورت مکعبی

*آب سرد به مقدار خیلی کم

*آرد 340 گرم

*نمک خیلی کم

*وانیل یک قاشق‌چای‌خوری

*تخم‌مرغ یک عدد (بزرگ)

2.مواد لازم برای تهیه خامه تارت:

*4 عدد زرده تخم‌مرغ

*شکر 140 گرم

*شیر گرم 900 گرم

*وانیل یک قاشق‌چای‌خوری

*کره 115 گرم

3.مواد لازم برای تزیین روی تارت:

*استفاده از انواع میوه‌های فصل

طرز تهیه خمیر تارت میوه‌ای:

ابتدا کره نرم شده را به مدت 30 دقیقه در مخلوط‌کن میکس کنید نمک و شکر را اضافه کرده تا کاملاً یک‌دست شوند. در ادامه وانیل و تخم‌مرغ را اضافه نموده و مجدد اجازه دهید میکس شوند. آرد را به‌تدریج اضافه و میکس کنید و در انتها کمی آب سرد نیز اضافه نمایید. بعد از انجام‌دادن این مراحل و میکس شدن مواد، حال یک خمیر بسیار یکدست خواهید داشت. خمیر را در یک سلفون بپیچید و در درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند. (حداقل زمان برای استراحت یک ساعت است)

در مرحله بعدی وقت آن رسیده تا خمیر را خارج و روی یک سطح صاف، پهن کنید و به‌وسیله وردنه خمیر را صاف نمایید. پس از صاف شدن خمیر با وردنه نوبت به این رسیده تا خمیر را در درون قالب پهن نموده و اضافه‌های آن را برش بزنید.

نکته: می‌توانید به‌وسیله چنگال شیارهایی در خمیر ایجاد کنید تا خمیر بهتر و سریع‌تر بپزد.

در ادامه، قالب را در فر از قبل گرم شده بگذارید و در دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا کامل طلایی شود. سپس از فر خارج کنید.

طرز تهیه خامه تارت:

برای درست‌کردن خامه تارتی که طعمی بی‌نظیر و هوس‌انگیز دارد ابتدا مقداری شکر و شیر را روی حرارت متوسط قرار دهید و در یک ظرف دیگر نیز تخم‌مرغ‌ها، وانیل و شکر باقی‌مانده را بریزید و ترکیب کنید. در ادامه یک‌چهارم از ترکیب شیر و شکر را که گذاشته بودید بجوشد به مواد اضافه نموده و هم بزنید تا یک‌دست شود.

حال باید مواد درست شده را با باقی شیر مخلوط و زیر گاز را روشن کنیم و به مدت یک دقیقه هم بزنیم.

سپس خامه درست شده را از روی گاز برمی‌داریم کره را مکعبی خورد کرده و روی خامه قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم خنک شود و در درون یخچال می‌گذاریم.

نکته: حتماً اجازه بدهید خامه شما سرد بشود و به دمای محیط برسد و سپس در یخچال قرار دهید.

جذاب‌ترین بخش!

در انتهای این مقاله رسیدیم به جذاب‌ترین بخش یعنی تزیین تارت میوه‌ای!

ابتدا خامه‌ای را که در یخچال قرار داده بودیم را خارج می‌کنیم و روی خمیر تارت می‌ریزیم و سپس با هر میوه‌ای که دوست دارید تزیین می‌نماییم. این قسمت از طرز تهیه تارت میوه‌ای کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *