عمومی

طرز تهیه دو مدل شیرینی ارزان

شیرینی یک از خوراکی های بسیار محبوب در تمام سنین است و بسیاری از افراد برای وعده صبحانه و عصرانه ترجیح میدهند که از کیک ها و خوراکی های شیرین استفاده کنند. از این رو در ادامه این مطلب بر ان شدیم تا طرز تهیه 2 مدل شیرینی ارزان قیمت را برای شما عزیزان شرح دهیم. همراه تیم شیرینی سرای لندو باشید.

طرز تهیه دو مدل شیرینی ارزان

در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه دو مدل شیرینی بسیار ساده و البته ارزان‌قیمت را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

  1. شیرینی سوهان عسلی

مواد اولیه شیرینی سوهان عسلی

شکر: یک لیوان سر پر

عسل: یک قاشق غذاخوری

روغن: یک قاشق غذاخوری

 کنجد: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی سوهان عسلی

 برای تهیه شیرینی سوهان عسلی در ابتدا باید شکر را در یک ظرف مناسب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. زمانی که شکر شروع به ذوب شدن کرد عسل و روغن مایع را به آن اضافه کرده و به‌صورت مرتب شروع به‌هم‌زدن می‌کنیم. زمانی که به طور کامل مواد با هم ترکیب و رنگ آن کاراملی شد زمان آن رسیده است تا کنجد را به مواد اضافه کنیم. در ادامه باید کف یک سینی را از قبل کمی چرب کرده و سریع از مواد ذوب شده با قاشق بافاصله در دیس بریزید. بعد از چند دقیقه متوجه می‌شوید که شیرینی خنک شده و از سینی جدا می‌شود.

در مرحله نهایی باید سوهان‌ها را در یک ظرف مناسب ریخته و روی آنها را بپوشانید که در معرض هوا قرار نگیرند. البته شما می‌توانید در چند مرحله و به‌جای کنجد از چند نوع مغز استفاده کنید و سوهان عسلی متنوع درست کنید.

نکته: برای درست‌کردن سوهان عسلی باید سریع بسیار سریع عمل کنید، اگر مواد سرد شوند ریختن روی سینی دشوار می‌شود. به همین منظور به مقدار کم و در چند مرحله تهیه کنید. نوش جان!

خرید شیرینی بیضی تامور شیرینی فروشی لندو خیابان دولت

خرید شیرینی بیضی تامور شیرینی فروشی لندو خیابان دولت

  1.  شیرینی شکر پاره

مواد اولیه برای تهیه شکر پاره:

آرد: ۲ لیوان

تخم‌مرغ: یک عدد

پودر قند: ۶ قاشق غذاخوری

به کینگ پودر: یک قاشق غذاخوری

کره: صد گرم

زرده تخم‌مرغ: یک عدد

زعفران آب شده: یک قاشق

شهد آماده: یک لیوان

طرز تهیه شیرینی شکر پاره

در ابتدا باید برای تهیه شهد یک لیوان شکر را با آب مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. این کار را تا زمانی ادامه دهید که شهر شما غلیظ شود. سپس در ادامه باید مقدارکمی آبلیمو و گلاب به شهد اضافه کرده و کنار بگذارید.

 در مرحله دوم باید کره به دمای محیط رسیده شده را اجازه دهید تا گرم شود. در ادامه مقداری آرد، به کینگ پودر و پودر قند را باهم چند بار الک کنید. هم زمان باید زعفران آب کرده و تخم‌مرغ را به آرد اضافه کرده و بعد کره را بریزید و با دست ورز دهید تا کاملاً یکدست مخلوط شوند و خمیری لطیف حاصل شود.

 در مرحله بعد روی یک سطح صاف، نایلون را پهن کنید و خمیر را به قطر نیم سانتی ورز دهید تا باز شود. بعد با قالب‌های کوچک، مخصوص شیرینی عید خمیر را قالب بزنید و در سینی چرب شده بچینید. دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. البته شایان به ذکر است که حتماً فر را از ۱۰ دقیقه قبل‌تر گرم کنید. به مدت ۱۰ دقیقه در طبقه وسط فری که از قبل گرم شده خمیرها را قرار دهید. روی آنها را زرده تخم‌مرغ بمالید و بگذارید طلایی شود.

سپس در مرحله آخر باید شیرینی را از فر بیرون آورده و شهد را کم‌کم روی آنها بریزید. این کار را باید چند بار بافاصله انجام دهید تا شربت به خورد شیرینی برود و جذب شود. می‌توانید این شیرینی جذاب و خوشمزه را با چای یا شیر داغ سرو کنید و از طعم بهشتی آن لذت ببرید. نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *