کیک و شیرینی, نوشته های آموزشی

بهترين شيرينی در خيابان دولت

بهترين شيرينی

در اين مقاله قصد داريم در مورد بهترين نوع شيرينی صحبت كنيم تا ببينم كدام يک از انواع مختلف شيرينی در ايران طرفدار بيشتری دارد. در این يادداشت تمركز روی شيرينی های سنتی است و از طرفی به دليل تنوع بسيار زياد شيرينی ها و محدوديت ها صرفا به معرفی چند مورد از شيرينی های سنتی می پردازيم. علاوه بر اين بهترين شيرينی در خيابان دولت كه با نام تجاری لندو شناخته می شود را نيز معرفی خواهيم كرد. 

شيرينی جز جدايی ناپذير از جشن ها، مراسمات، اعياد و مهمانی های ما ايرانی هاست كه اين ميل و گرايش سبب شده تا در شهرها و نقاط مختلف كشور با انواع مختلف شيرينی محلی مواجه باشيم به طوری كه تقريبا همه استان ها و شهرها در ايران نوع خاصی از شيرينی را به عنوان يكی از سوغات محلی در فرهنگ خود دارند. همچنين بايد گفت كه شيرينی های محلی و سنتی ايران بسيار لذيذ، دل چسب و خوشمزه هستند به طوری كه با طعم و مزه بی نظيرشان مورد پسند بخش های بسيار زيادی از جامعه و البته گردشگران خارجی هستند. ناگفته نماند که كيفيت اين شيرينی ها به قدری بالاست كه كارشناسان معتقداند می توان از آنها برای مقاصد تجاری و صادرات استفاده كرد و درآمدهای ارزی كشور را بهبود بخشيد.

تصويری از انواع مختلف شيرينی

تصويری از انواع مختلف شيرينی

 در ادامه به معرفی چند مورد از اين شيرينی ها می پردازيم :

لندو سيستان و بلوچستان

این شيرينی لندو كه به آن خرمالندو هم گفته می شود يكی از شيرينی های محلی و سنتی ايران است كه بسيار خوشمزه و البته مقوی است. به طوری كه از آن به عنوان ميان وعده هم استفاده می شود. طبع گرم اين شيرينی باعث شده تا يك خوراكی بسيار عالی برای فصول سرد سال باشد. اين شيرينی بيشتر در مناطق جنوب شرق ايران رواج دارد و خاستگاه اصلی شيرينی لندو زابل در سيستان و بلوچستان است. اين شيرينی از خرما، كنجد و گندم تهيه می شود و بنا به همين تركيباتی كه دارد بسيار مقوی است به طوری كه برای افرادی كه مبتلا امراض مختلف از جمله پوكی استخوان و كم خونی (تالاسمی) هستند بسيار مفيد است. نا گفته نماند در دنيای امروز معضل پوكی استخوان به يك مشكل حاد تبديل شده و چهارمين عامل مرگ در دنيا به شمار می رود. پوكی استخوان معمولا از سنين 35 سال به بالا رخ می دهد و بروز اين بيماری شرايط بسيار بدی را برای فرد ايجاد می كند؛‌ مصرف شيرينی لندو می تواند در پيشگيری از اين مورد بسيار موثر باشد و علاوه بر طعم فوق العاده و بی نظيرش منجر به كاهش بروز مشکلاتی نظير پوكی استخوان می شود.

كاک كرمانشاه

شايد به جرات بتوان گفت كه شيرينی كاک اصلی‌ترين سوغات استان كرمانشاه به شمار می رود و در ميان شيرينی های‌ محلی ايران از جمله شيرينی‌های شناخته شده محسوب می شود كه نه فقط در استان كرمانشاه بلكه در ساير استان های كشور هم يافت می گردد. تركيبات اين شيرينی كه شامل پودر هل و روغن محلی بوده منجر به طعم بی نظير و فراموش نشدنی اين شيرينی شده است. صرف اين شيرينی زرد رنگ كه در ابعاد كوچك تهيه می شود در كنار چای يا هر نوشيدنی ديگری بسيار دلچسب و فراموش نشدنی است به ويژه در سرمای مناطق غرب كشور. از ويژگی های ديگر اين شيرينی می توان به ترد و پر انرژی بودن آن اشاره كرد به طوری كه به عنوان يك ميان وعده انتخاب مناسبی خواهد بود. كرمانشاه شيرنی های ديگری از جمله نان برنجی، نان خرمايی، شيرينی بژی و شيرينی شكری را دارد و هر كدام، مزيت ها و ويژگی های خاص خود را دارند كه تشريح آنها در اين فرصت كوتاه و محدود امكان پذير نيست.

بهترين شيرينی در خيابان دولت

بنابر آنچه گفته شد در پايان مقاله قصد داريم به يكی از بهترين شيرينی فروشی ها اشاره كنيم؛ بهترين شيرينی در خيابان دولت يا بهتر بگوييم يكی از بهترين شيرينی فروشی ها كه در خيابان دولت تهران قرار دارد به عرضه انواع شيرينی های با كيفيت بسيار عالی می پردازد. اين شيرينی فروشی با نام تجاری لندو يكی از بهترين مراكز برای تهيه انواع شيرينی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *