دستور پخت, دسرها, نوشته های آموزشی

طرز تهیه پاناکوتای انار به روش مجلسی

 طرز تهیه پاناکوتای انار به روش مجلسی

 در این مقاله به دنبال آنیم تا درباره یکی از دسرهای محبوب که در سراسر جهان بسیاری از مردم عاشق آن هستند و از طعم بهشتی آن در مجالس و میهمانی‌ها استفاده می‌کنند صحبت کنیم و به تاریخچه پیدایش پاناکوتا و طرز تهیه آن در ادامه بپردازیم. با ما همراه باشید تا در این مقاله به چگونگی طرز تهیه پاناکوتا توسط تیم متخصص و حرفه‌ای شیرینی سرای لندو بپردازیم. جالب است بدانید احتمالاً پاناکوتا تنها دسری است که برخلاف دیگر دسرها از شکر، تخم‌مرغ و آرد تهیه نمی‌شود.

تاریخچه پاناکوتا

این دسر جذاب هرچند در کتاب‌های آشپزی  قبل از سال 1960 ذکر نشده است اما بسیاری از مردم ایتالیا این دسر را دسر سنتی منطقه پیمونت ایتالیا می‌دانند و این موضوع بر طبق یک داستان است که می‌گویند این دسر توسط یک زن مجارستانی که در آغاز قرن بیستم در ایتالیا زندگی می‌کرد اختراع شد. پاناکوتا به معنی خامه پخته شده می‌باشد و از ترکیب خامه با ژلاتین و یک نوشیدنی مانند وانیل یا قهوه تهیه می‌شود. پیمونت این دسر را در سال 2021 به فهرست خود به‌عنوان دسر سنتی ایتالیا اضافه کرد.

100 گرم پاناکوتا حاوی:

*153 کیلوکالری است

*3.2 گرم پروتئین

*11.5گرم چربی

*9.2 گرم کربوهیدرات

*3.3 گرم فیبر

پاناکوتا یک دسر بین‌المللی بسیار خوشمزه با طعمی متفاوت است که امروز می‌خواهیم طرز تهیه آن را به شما یاد بدهیم.

مواد اولیه جهت درست‌کردن پاناکوتای انار:

1.شیر:1.5 پیمانه

2.شکر: نصف پیمانه

3.پودر ژلاتین: 20 گرم

4.ژله انار: یک بسته

5.انار: به مقدار کافی

6.خامه صبحانه: 400 گرم

طرز تهیه پاناکوتای انار مجلسی بسیار خوشمزه در 6 مرحله:

1 در مرحله اول ابتدا یک کاسه تهیه می‌کنیم و پودر ژله را به همراه یک لیوان آب داغ به داخل کاسه اضافه می‌کنیم. شما می‌توانید کاسه را به دو روش بن‌ماری کنید در روش اول کاسه را بر روی یک کتری در حال جوش قرار دهید (می‌توانید از یک قابله که مقداری آب در آن در حال جوشیدن است نیز استفاده کنید) و در روش دوم نیز می‌توانید کاسه را بر روی سماور قرار داده و زیر آن را زیاد کنید تا به روش بن‌ماری، ژله به‌خوبی حل بشود.

2.در این مرحله باید ظرف‌هایی که برای دسر پاناکوتا در نظر گرفته‌ایم را جلوی دستمان بگذاریم و در داخل هرکدام مقداری ژله به‌صورت مساوی اضافه کنیم. در این مرحله توجه داشته باشید که ژله نیمی از حجم ظرف را در بر بگیرد و سپس ژله‌ها را درون یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شوند.

3.حال پس از آماده‌کردن ژله به سراغ  آماده‌ سازی پاناکوتا می‌رویم. برای انجام این کار ابتدا باید شیر را درون یک قابله بریزیم و روی یک حرارت ملایم قرار داده تا شیر سر نرود. زمانی که شیر کمی گرم شد حال نوبت اضافه‌کردن خامه است. خامه را به شیر اضافه کرده و آن‌قدر هم می‌زنیم تا یک‌دست شوند.

4.زمانی که شیر به‌خوبی گرم شد (شیر نباید به نقطه‌جوش برسد) نوبت اضافه‌کردن ژلاتین است. آن را به شیر اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا به طور کامل حل بشود. حال نوبت شکر است و باز مجدد هم می‌زنیم تا یک‌دست شود.

5.زمانی که شکر نیز به طور کامل حل شد قابله را از روی حرارت برمی‌داریم و مایه پاناکوتا را به‌وسیله یک صافی رد میکنیم تا مخلوط به دست امده بسیار یک دست باشد. در ادامه میتوانید ظرف های حاوی ژله را از یخچال خارج نموده و از پاناکوتای خنک شده بر روی ان ها بریزید.

6.در مرحله آخر ظرف‌های حاوی ژله و پاناکوتا را که در مرحله چهارم تهیه کردیم را به درون یخچال منتقل می‌کنیم و بعد ازاین که پاناکوتا نیز سفت شد از یخچال خارج می‌کنیم و با دانه‌های انار تزیین می‌نماییم.

نوش جان!

نکته:

1.پاناکوتا را به‌صورت داغ بر روی ژله‌ها نریزید چون ظاهر ژله را خراب می‌کند.

می‌توانید از وانیل نیز استفاده کنید.

3.اگر می‌خواهید دسر شما بسیار مجلسی و شیک باشد حتماً زمانی که پاناکوتا را اضافه می‌کنید لایه زیرین که ژله انار هست را بگذارید به حالت نیم‌بند یا کاملاً سفت شده باشد و عجله نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *