کیک و شیرینی, نوشته های آموزشی

سفارش كيک تولد در خيابان دولت

كیک تولد با وجود تنوع بسيار زياد در شكل و ظاهر دارای يک پيام و مفهوم مشترک در سرتاسر جهان است. به لحاظ ظاهری اين كيک چندلايه و همراه با خامه و ساير موارد تزئينی است كه مهم ترين خواركی جشن تولد به شمار می رود. در اين يادداشت قصد داريم در مورد اين خوراكی خوشمزه و ماهيت آن مواردی را مطرح كنيم و به معرفی مركز سفارش كيک تولد در خيابان دولت بپردازيم.

تاريخچه كيک تولد

يونانيان باستان اولين كسانی بودند كه در سالروز تولد از كيک برای برگزاری جشن و ميهمانی استفاده كردند. البته در آيين آنها كيک به عنوان يک دسر در نظر گرفته می شد و به لحاظ ظاهری هم شبيه به ماه طراحی می شدند. در واقع در طراحی يک رسم خاص وجود داشت و اين كيک ها دارای تنوع نبودند. علاوه بر اين آنها روی كيک های تولد شمع قرار می دادند و اين امر به نوعی ادای احترام به آرتميس (خدايگان ماه) بود.

مراسمات تولد در يونان باستان با امروز تفاوت های زيادی داشت و شكل امروزی جشن های تولد از قرن 17 و 18 در آلمان شروع و رواج پيدا كرد كه اين جشن ها با نام كيندرفست شناخته می شد. طبق شواهد اولين كيک تولد در آلمان تهيه شد كه در ابتدا شبيه به نان بود اما با مرور زمان انواع مختلف و شيرين تری از آن پخته شد. رسمی در آلمان وجود داشت كه روز تولد كودک شان را جشن می گرفتند لذا اين امر كه از سده 17 شكل گرفته بود به تمام جهان انتقال پيدا كرد.

نمايی از كيک تولد

نمايی از كيک تولد

از همان قرن 17 ميلادی تنوع در پخت كيک ها آغاز شد البته اين تنوع به شكل امروزی نبود و لی به هر حال كيک های تولد در يک شكل محدود تهيه نمی شد. البته در اين جا بايد به اين نكته اشاره كرد كه در اين دوره كيک های تولد در بين همه طبقات جامعه رايج نبود بلكه صرفا طبقه اشرافی جامعه آلمان در جشن تولدها از كيک استفاده می كردند. با شروع انقلاب صنعتی در قرن 18 ، دسترسی به ابزارها و لوازم آشپزی و شيرين پزی راحت تر شد و به نوعی قيمت اين ابزارها كاهش پيدا كرد كه اين امر موجب كاهش قيمت انواع شيرينی ها و كيک ها شد لذا ساير طبقات جامعه هم توانستند به اين كيک ها و شيرينی ها دسترسی پيدا كنند.

امروزه و با گذشت تقريبا سه قرن شاهد آن هستيم كه استفاده از كیک در جشن های تولد تبديل به يک رسم عادی شده و تقريبا در همه كشورها عموم جامعه از كيک برای جشن تولد استفاده می كنند.

قرار دادن شمع روی كيک تولد

در اينجا بد نيست به اين موضوع بپردازيم كه فلسفه قرار دادن شمع روی كيک تولد چيست؟ در اين خصوص دو احتمال مطرح است، برخی معتقداند سنت استفاده از شمع در جشن تولد مربوط به يونان باستان كه درواقع وقتی مردم كيک های تزئين شده را به معبد می بردند شمع ها باعث درخشيدن كيک می شدند و اين كيک ها كه شبيه به ماه بودند در واقع سمبلی برای آرتميس يا همان خدايگان ماه بود. علاوه بر اين يوناينان اعتقاد داشتند دود ناشی از شمع دعای آنان را به سمت آسمان می برد به همين دليل برخی فلسفه آرزو و دعا كردن قبل از فوت كردن شمع را همين موضوع می دانند.

در مقابل دسته ديگری از پژوهشگرا بر اين باوند كه قرار دادن شمع روی كيک تولد برگرفته از همان جشنی است كه والدين آلمانی برای كودكان خود برگزار می كردند كه نام آن كيندرفست بود. در اين جشن به تعداد سن كودک به علاوه يک شمع اضافه روی كيک قرار می گرفت كه شمع اضافه به معنای اميد به زندگی در يک سال پيش رو بود.

مركز سفارش كيک تولد در خيابان دولت

همان طور كه در ابتدای بحث گفته شد در اين مقاله به معرفی يكی از بهترين مراكز سفارش كيک تولد در خيابان دولت می پردازيم. شيرينی سرای لندو را بايد بدون شک يكی از بهترين مراكز سفارش كيک تولد در خيابان دولت دانست. اين شيرينی فروشی علاوه بر زيرساخت های مناسب از كادر مجربی هم برخوردار است كه اين امر باعث شده تا محصولات به ويژه كيک های تولد را با تنوع بالا و نهايت كيفيت همچنين قيمت مناسب در اختيار مشتريان قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *